اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زیرکوه خبر داد

صدور کارت پیله‌وری الکترونیکی برای 1515 خانوار مرزنشین زیرکوه

معاون فرماندار زیرکوه گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای یک‌هزار و 515 خانوار از اهالی مرزنشین شهرستان زیرکوه کارت الکترونیکی پیله‌وری صادر شده است.

صدور کارت پیله‌وری الکترونیکی برای 1515 خانوار مرزنشین زیرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری زیرکوه، معاون فرماندار زیرکوه در جلسه بررسی وضعیت کارت‌های الکترونیکی مرزنشینی شهرستان زیرکوه اظهار داشت: ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مرزنشینان این شهرستان علاوه بر ایجاد شغل سبب امنیت پایدار می‌شود.

علی‌اکبر اکبری‌راد ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای هزار و 515 خانوار مرزنشین کارت الکترونیکی مرزنشینی صادر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد هزار و 515 خانوار مرزنشین برابر 5 هزار و 295 نفر جمعیت می‌شود، افزود: با هماهنگی بخشداران، دهیاران، اداره صنعت و معدن، دفاتر پیشخوان و تعاونی مرزنشینان این اقدام صورت گرفته است.

معاون فرماندار زیرکوه تصریح کرد: با توجه به اهمیت صدور کارت و امتیازات و ویژگی‌هایی که برای مرزنشینان فراهم می‌آورد، ضرورت دارد ضمن اطلاع‌رسانی بیشتر و توجیه مردم این آمار افزایش یابد.

اکبری‌راد بر برگزاری جلسات آموزشی توجیهی برای سایر متقاضیان تأکید کرد و گفت: تمامی اهالی شهرستان در سه بخش مرکزی، زهان و شاسکوه مشمول برخورداری از امتیازات این کارت می‌شوند.

مهدی ماه‌گلی، معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز از ثبت‌نام 192 هزار و 906 نفر در شهرستان مرزی به منظور برخورداری از کارت پیله‌وری خبر داد و گفت: تعداد71 قلم کالا برای مرزنشینان مشمول صادرات و واردات دارندگان این کارت می‌شود که سهمیه ارزی افراد عادی 100 دلار و مناطق محروم 200 دلار است.

رئیس اداره توسعه صادرات بازاریابی و تجارت الکترونیک نیز بر مشارکت بیشتر افراد در ثبت‌نام کارت الکترونیکی مرزنشینان تأکید کرد و گفت: تا پایان آذرماه پرونده‌های ثبت‌نامی را نهایی کرده و ضرورت دارد فعالیت بیشتری در این استان صورت پذیرد.

زهرا رئوفی‌فرد با اشاره به اینکه دارندگان این کارت از حقوق ورودی 100 درصد مواد غذایی و 50 درصد دیگر اقلام معاف می‌باشند، بر برگزاری جلسات توجیهی به منظور آگاه سازی مردم تأکید کرد .

انتهای پیام/69008/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول