اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زیرکوه خواستار شد

راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی و عشایری در زیرکوه

معاون فرماندار زیرکوه گفت: راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی و عشایری در شهرستان زیرکوه بسیار ضروری است.

راه‌اندازی تیم‌های امداد و نجات روستایی و عشایری در زیرکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبری اکبری‌راد  صبح امروز در نخستین کارگروه تخصص امداد و نجات آموزش‌ همگانی ستاد مدیریت بحران شهرستان زیرکوه اظهار داشت: این شهرستان نخستین شهر حادثه‌خیز  خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به این‌که تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه عضو کارگروه تخصصی امداد و نجات باید اتاق مدیریت بحران را تجهیز کنند بر راه‌اندازی این اتاق تاکید کرد و گفت: گسل فعال اردکول از عمده‌ترین گسل‌های فعال زلزله در این منطقه است بنابراین ضرورت دارد برای مدیریت بحران برنامه‌ریزی شود.

معاون فرماندار زیرکوه افزود: کارگروه تخصصی شورای هماهنگی از کلیدی‌ترین و  برجسته‌ترین کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی مدیریت بحران است.

اکبری‌راد تصریح کرد: طبق بند دو ماده 40 قانون برنامه‌ پنجم توسعه، افزایش و گسترش آموزش‌های همگانی و عمومی امداد و نجات در سراسر کشور مورد تاکید قرار گرفته است بنابراین ضرورت دارد بحث برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های تخصصی امداد و نجات در این شهرستان فراگیر شود.

وی با اشاره به این‌که مدیریت بحران نیازمند کاری مستمر و فرهنگ‌سازی در جامعه است، گفت: با توجه به این‌که جمعیت هلال احمر شهرستان زیرکوه دیری نگذشته که را‌ه‌اندازی شده است، احداث سالن‌های چند منظوره، تامین امکانات و  تجهیزات امداد و نجات و ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات در این شهرستان بسیار ضروری احساس می‌شود.

معاون فرماندار زیرکوه یادآور شد: شهرستان زیرکوه طی پنجاه سال اخیر از زلزله‌های سال 57، 58، 76 و 91 خسارات جانی و مالی فراوانی را متحمل شده است.

انتهای پیام/69017/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول