اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره ملی شهیده طاهره هاشمی ـ 1

نقش بیگانگان در کشتار دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی مشهود است

برادر شهیده طاهره هاشمی شهیده شاخص سال 92 گفت: نقش بیگانگانی مانند امریکا و اسراییل در کشتار دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی در سال‌های انقلاب و دفاع مقدس مشهود است.

نقش بیگانگان در کشتار دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید‌قاسم هاشمی صبح امروز در کنگره ملی شهیده طاهره هاشمی در سالن اریکه آریایی آمل با بیان اینکه شهیده در نخستین تظاهرات‌های مردم آمل که با حضور بانوان برگزار می‌شد حضور داشت و به عنوان برنامه‌ریزان و حمایت‌کنندگان پیرامون آنها نقش ایفا می‌کردند، اظهار داشت: در آن زمان خواهرم کلاس اول یا دوم راهنمایی بود و به همراه خواهر کوچک‌ترم در این راهپیمایی حضور داشت.

وی با بیان اینکه خانواده در انتخاب ایشان به عنوان شهیده شاخص هیچ نقشی نداشت، افزود: ‌ایشان در زمره 22 شهیده مطرح شده در سال‌های قبل بود.

هاشمی با اعلام اینکه خطاب من به نسل جوان است، گفت: هنر با نگاه کردن و دیدن میسر می‌شود اما بسیاری افراد می‌بینند اما چیزی تشخیص نمی‌دهند.

وی افزود: هنر تداعی‌گر بهشت است و ایران از دیرباز مهد هنر بوده است اما هنر اسلامی پس از انقلاب اسلامی و پیروزی آن شکل دیگری پیدا کرد.

این برادر شهید با بیان اینکه شهیده طاهره با کارهای هنری ساده و مواد اولیه پیام ایدئولوژیک خوبی را صادر کرده است، گفت: آثار هنری و گرافیکی، انشاها و دست‌نوشته‌های ایشان به یادگار باقی مانده است اما بسیاری از آثار ایشان نیز مفقود شده است.

وی تصریح کرد: ایشان با خلاقیت و هنرنمایی نسبت به شرایط و موقعیت زمانی خود جلوتر اقدام می‌کرد و دیدگاه بازتری داشت.

هاشمی با بیان اینکه ایشان تحصیل کردن برای عبرت گرفتن و پی بردن به رازهای جهان می‌دانست، گفت: ایشان با هدف متعالی اسلام آشنا بود و براساس آن اقدام می‌کرد هرچند سن کمی داشت.

وی با اشاره به اینکه کارهای هنری ایشان ساده و بدون آموزش صورت گرفته بود و با محتوا و باانگیزه بود با انتقاد از برخی پوسترهای مربوط به شهدای دانش‌آموز و دانشجو بیان کرد: زمانی که خود آمریکا به نقش داشتن در کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی اعتراف می‌کند چرا هنرمندان ما که باید از زمان خود جلوتر باشند نمی‌توانند واقعیت را انعکاس دهند.

انتهای‌پیام/86011/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول