اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دانشجویان در جدال با استکبار کارنامه درخشانی برجای گذاشتند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد: دانشجویان در مبارزه با استکبار کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشتند.

دانشجویان در جدال با استکبار کارنامه درخشانی برجای گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در همایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیروان گفت: دانشجویان در مبارزه با استکبار و حرکت در مسیر استکبارستیزی سابقه درخشانی دارند.

وی بیان داشت: امروز هم سنگینی بار تعالی و رشد کشور بر دوش دانشجویان است و باید با پیروی از رهبری مبنی بر تولید علم موجبات خشنودی جامعه و کشور را فراهم سازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در عرصه خارجی هنوز روحیه و رسالت دانشجویی باقی است اظهار کرد: تا زمانی که ساز کار حاکم در نظام جهانی به سمت برابری و عدم استکبار و عدم نفوذ قدرت‌های بزرگ نرود جنبش دانشجویی زنده است و رو به جلو حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی حضور به موقع و در عین حال فعالانه دانشجویان پس از انقلاب در همه عرصه‌ها به ویژه جنگ و سازندگی را به یادماندنی برشمرد و افزود: پس از گذشت 35 سال از انقلاب شاهد این حضور فعال و سرنوشت ساز در برهه‌های پرفراز و نشیب انقلاب هستیم.

امام جمعه بجنورد جایگاه دانشگاه در جامعه را حرکت دادن و هدایت افراد به سوی کمال و ترقی عنوان کرد و گفت: جامعه اسلامی باید همواره آمیخته با معارف و آموزه‌های دینی و اسلامی باشد.

یعقوبی روشن‌ترین پیام شهدای دانشجو را حفظ استقلال کشور برشمرد و تصریح کرد: باید دانشجویان معرفت سیاسی پیدا کنند.

وی بر پرهیز از سیاست‌زدگی تاکید کرد و گفت: بایستی صرفاً فضای آزاداندیشی را در دانشگاه‌ها ایجاد کرد.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: این روز به عنوان یک سند افتخار ظلم ستیزی و بصیرت در تاریخ ثبت شد و امروز نیز لازم است که این جریان چراغ راهی برای دانشجویان ما در دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مراکز مهم بیداری و علم‌آموزی باشد.

یعقوبی خاطر نشان کرد: اتصال دانشجویان با روحانیت اصیل و برخورداری از بصیرت دینی به طور قطع دانشگاه‌های ما را به سر منزل مقصود انقلاب می‌رساند.

وی از حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال پرواز و عروج یاد کرد و بیان داشت: این موجب عزت و  خودکفایی و همچنین اعتماد به نفس دانشجویان می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین از  دانشگاهیان خواست تا با اشاعه بیشتر فرهنگ دینی در دانشگاه‌ها، دانشجویان را به گونه‌ای تربیت کنند که در هنگام فارغ‌التحصیل و علم و ایمانشان را در یک راستا به رشد و بالندگی برسند.

به گزارش فارس، در شهرستان شیروان 8 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/63002/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول