اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای مسکن شهرستان نور عنوان شد

بی‌توجهی به مسکن مهر شهرستان نور پذیرفتنی نیست

معاون فرماندار شهرستان نور از بی‌توجهی مسئولان اداره کل راه وشهرسازی مازندران نسبت به مشکلات پروژه مسکن مهر این شهرستان انتقادکرد و گفت: عدم حضور مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان در جلسات شورای مسکن هیچ توجیهی ندارد.

بی‌توجهی به مسکن مهر شهرستان نور پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، در پی ایرادات و مشکلات فنی و اجرایی مسکن مهر گنج‌یاب نور و نارضایتی ساکنان برای نواقص در اجرا عدم اختصاص پارکینگ در واحدها، احداث ساختمان از کف زمین، عدم اجرای فاضلاب و زهکش، استفاده از مصالح ناسازگار با محیط و ده‌ها مشکل و نقص دیگر و اعتراضات شدید ساکنان که به‌طور متناوب در محل فرمانداری حاضر و مراتب نارضایتی خود را اعلام داشته و تقاضای بررسی و رفع نواقص را دارند، فرمانداری نور جلسات مداوم خود را برای بررسی و چگونگی رفع نواقص این مجموعه و جلوگیری از تکرار آن در پروژه‌های دیگر در دست ساخت در شهرستان برگزار می‌کند.

در این جلسات برای پیگیری بهتر و اقدام اصولی‌تر از مسئولان استان به‌ ویژه معاونت مسکن اداره کل مسکن و شهرسازی مازندران نیز دعوت به‌عمل می‌آید تا با حضور در محل و جلسات در حضور پیمانکار پروژه و دیگر دستگاه‌های مرتبط راه حل مناسب تهیه و نواقص رفع و پاسخ مراجعان و ساکنان به صراحت و صداقت داده شود.

معاون فرماندار شهرستان نور که رسما از خبرگزاری فارس درخواست کرده انتقاد شدیداللحن وی را حتما اطلاع‌رسانی کند، بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن شهرستان نور گفت: در پنج جلسه اخیر از معاونت مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران کتبا برای حضور دعوت شده است، اما دریغ از حتی یک‌بار حضور خشک و خالی و نشستن در جمع مسئولان و مدیران شهرستان.

احمد محمدی اظهار داشت: یکی از بهترین کارهای دولت نهم و دهم که خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد بوده و بسیار با ارزش با اجرای ناصحیح و غیر دلسوزانه به جای اینکه رحمت باشد به زحمت در بعضی از مناطق از جمله گنج‌یاب شهرستان نور شد.

محمدی با اشاره به مشکلات عدیده در اجرای این پروژه تصریح کرد: به ‌دلیل عدم اجرای شبکه فاضلاب و ساخت مسکن در کف زمینی که با کوچک‌ترین بارندگی آب به داخل منزل نفوذ می‌کند، ساکنان در فاضلاب زندگی می‌کنند ولی مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان حتی در سطح معاونت حاضر به شرکت در جلسات شهرستان نیستند، این بی‌اعتنایی به مسئولان شهرستان و مردم است و به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و توجیهی ندارد.

وی بیان داشت: در طول این مدت تنها کاری که کردند تعویض مدیران بود که فقط پاک کردن صورت مسئله بوده و هیچ نتیجه و تغییری در اصل موضوع مشاهده نشد.

این مسئول ادامه داد: در پروژه مسکن 280 واحدی کاسگرمحله شهرستان نور به رغم تاخیر فراوان در آخرین توافقات مقرر شد پایان شهریور واحدها تحویل متقاضیان شود که پس از گذشت سه ماه هنوز کار پروژه به اتمام نرسیده و هر روزه شاهد مراجعات فراوان متقاضیان به فرمانداری هستیم و پاسخی نداریم بدهیم.

محمدی تصریح کرد: این متقاضیان که امید داشتن خانه‌دار شوند، از خیلی از امکانات زندگی شان زدند، عروس و دامادی که پس از 6 ماه عروسی همه جواهراتشان را فروختند تا روزی صاحب‌ خانه شوند، اما اکنون یا در بدترین وضعیت در پروژه گنج‌یاب زندگی می‌کنند و یا در پروژه کاسگرمحله هزینه‌ای دیگر علاوه بر اجاره منزل به‌عنوان قسط بانک خرید تدریجی منزل (مسکن مهر) که هنوز واگذار نشده است، بر عهده آنها گذاشته شد و تنها پناهگاه خود را فرمانداری می‌دانند.

معاون فرماندار شهرستان نور افزود: کل اعتبار حوادثی شهرستان معادل 600 میلیون تومان بود که به دلیل حساسیت و مشکلات فاضلاب مسکن مهر گنج‌یاب به ‌علاوه 300 میلیون اختصاصی استان به این پروژه یکجا واگذار شد ولی هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و به محض کوچک‌ترین بارندگی فاضلاب علاوه بر گسترش در محوطه به طبقات همکف نفوذ می‌کند و از طرفی از بیشتر پنجره‌های این پروژه آب باران وارد ساختمان شده و تعدادی از دیوارهای این ساختمان‌ها ترک خورده و طوری نشست کرده که پنجره اتاق باز نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پاسخگو نبودن مسئولان راه وشهرسازی استان به‌ عنوان متولی و کارفرمای پروژه و بی‌توجهی به مردم و مسئولان شهرستان، تا زمانی که مشکلات این پروژه کاملا رفع نشود،شهرستان پروژه را تحویل نمی‌گیرد و رسما افتتاح نمی‌کند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نور نیز گفت: من هیچ تمایلی به پذیرش سرپرستی نداشتم و با اصرار مسئولان قبول کردم و اکنون که 6 ماه سرپرست هستم بارها برای رفع این مشکل مکاتبه کردم، بازدید رفتم و حتی با حضور در اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کردم، ولی نتیجه‌ای نگرفتیم.

صمد مصطفی‌نژاد ابراز داشت: اداره کل استان بر این باور است و می‌گوید که جلسه شهرستان معنا و مفهومی ندارد.

وی بیان داشت: پس از یک‌ هفته نامه‌ای که به استان اتوماسیون شده بود را دوستان حتی زحمت بازگشایی و قرائت به خود ندادند، من همان مستندات را حضورا و دستی بردم و با اصرار من بخشی از آن را مطالعه کرده و نتیجه آن شد که بررسی کنند و اعلام نظر کنند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نور تاکید کرد: پروژه مسکن مهر گنج‌یاب مشکلات عدیده دارد و مصالح مورد استفاده در این پروژه با اقلیم شمال و منطقه سازگار نیست.

به گزارش فارس، این پروژه علی‌رغم تحویل و افتتاح رسمی پذیرای تعداد زیادی از متقاضیان شده و هم‌اکنون در آن با شرایط بد سکونت دارند. 

انتهای پیام/86023/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول