اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مسکن‌های مهر بروجرد چشم انتظار مهر مسئولان

مسکن‌های مهر بروجرد با مشکلات زیادی روبه‌رو است به نحوی که ماه‌ها طول می‌کشد تا بتوان این مشکلات را حل کرد و در این راستا حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان و دستگاه‌ها به نظر ضروری است.

مسکن‌های مهر بروجرد چشم انتظار مهر مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، مسکن مهر یکی از طرح‌های اساسی و زیربنایی دولت‌های نهم و دهم در جهت خانه‌دار کردن اقشار آسیب‌پذیر جامعه طراحی شده و مسکن مهر در نوع خود طرح بسیار بزرگ و زیربنایی است.

افراد زیادی در شهرستان بروجرد برای خانه‌دار شدن مسکن مهر با هر زحمت و رنجی مبلغ مورد نظر را که حدود 10 میلیون تومان بوده است، را طی چند مرحله برای مسکن مهر واریز کرده‌اند، به امید اینکه روزی از مستأجری رهایی پیدا کنند و در خانه مهر به آرامش برسند.

اما سال‌ها از گذشت واریز پول‌ها می‌گذرد و اکنون که وقت آن رسیده که متقاضیان کلیدهای خانه را تحویل بگیرند با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که هر یک از این مشکلات ماه‌ها طول می‌کشد، تا بعد از کلی دوندگی حل شود.

یکی از متقاضیان مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد افزود: از سال 87 طی چند مرحله پول واریز کرده‌ایم که پس از ساخت و ساز خانه‌ای 70 متری با امکاناتی را تحویل بگیریم، اما اکنون خانه‌ای را دیده‌ام که باید یک سال دیگر پس‌انداز کنم، تا بتوانم برای این منزل سیستم گرمایشی، کابینت و امکاناتی از این نظیر را فراهم کنیم.

احسان معظمی اضافه کرد: از روز اول قرار شده بود که خانه‌ای تکمیل شده را تحویل بگیرم، ولی حالا این خانه کجا و آن خانه‌ای که قرار بود تحویل بگیرم کجا، حتی از مبلغ مورد نظر هم بیشتر پول واریز کرده‌ایم، ولی باز هم کامل نیست.

یکی دیگر از این متقاضیان  مسکن مهر بروجرد اظهار داشت: با توجه به اینکه همه دار و ندارم را برای مسکن مهر هزینه کرده‌ام و قرارداد من با صاحب خانه‌ام تمام شده بود، مجبور شده‌ام که در این خانه‌ها زندگی کنم، اما مشکلات این خانه‌ها یکی، دو تا نیست.

علی کاظمی تصریح کرد: ساخت و ساز این واحدها جالب نیست و من مجبور شده‌ام که همه درهای منزل خود را با قرض کردن از اقوام و دوستان دوباره تهیه و نصب کنم.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد دور بودن محل احداث شهرک‌های مسکن مهر یکی از اشکالات عمده این طرح است، به طوری که این دوری باعث شده تا ساکنان این شهرک‌ها از امکاناتی مانند مدرسه، مراکز بهداشتی درمانی، بانک و مراکز عرضه کالاهای مورد نیاز خانوارها بی‌بهره باشند.

برخی از متقاضیان مسکن مهر با وجود میل و از روز ناچاری در این خانه‌ها سکونت کرده‌اند و بعضی از متقاضیان همچنان مستأجری را به سکونت در این خانه‌ها ترجیح می‌دهند.

این طرح برای افراد کم درآمد طراحی شده بود، تا این افراد بتوانند صاحب خانه‌ای شوند، اما اکنون که برخی از این واحدها که به متقاضیان تحویل داده شده‌اند، شاهد هستیم که برخی از این واحدها در بنگاه‌های سطح شهر خرید و فروش می‌شوند.

در ادامه معاون راه و شهرسازی بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: در شهرستان بروجرد 6 هزار و 500 واحد مسکن مهر احداث شده که تاکنون 3 هزار واحد از مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده و و بقیه واحدها حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

احمد پارسا اضافه کرد: در ابتدای ثبت نام برای همه واحدهای مسکن مهر بروجرد امکاناتی مانند آب و برق و گاز در نظر گرفته شده و امکاناتی مانند پکیج، کولر، کابینت و کمد دیواری بر عهده خود ساکنان مسکن مهر است.

وی بیان کرد: برخی از اعضای تعاونی‌ها که مبلغ‌های مورد نظر را برای تکمیل شدن منزل خود در زمان معین شده واریز کرده‌اند، مبلغ اولیه برای آنها تغییر نکرده است، اما برخی از اعضای تعاونی‌ها که مبلغ‌های مورد نظر را دیرتر برای تکمیل منازل واریز کرده‌اند، این مبلغ برای آنها تغییر کرده و زیادتر شده است.

پارسا اظهار داشت: تاکنون برای این تعداد واحد و متقاضیان، حدود 2 هزار کنتور گاز نصب شده است و همچنین آب و برق نیز برای آنها بدون هیچ مشکلی وصل شده است.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، در حال حاضر عده کثیری از شهروندان بروجردی در شرایط سخت یاد شده زندگی خود را در این خانه‌های مهر آغاز کرده و یا در صف متقاضیان آن هستند، پس می‌طلبد که بیش از پیش برای تکمیل طرح‌های آغاز شده تلاش کرد.

------------------------------

گزارش از: مرجان سلیمانی

------------------------------

انتهای پیام/85005/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول