اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد

فعالیت 20 پایگاه امدادی در طرح زمستانی در همدان‌

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و حادثه‌خیر بودن بعضی از نقاط امسال 20 پایگاه ثابت و سیار با 20 دستگاه آمبولانس جاده‌های استان را پوشش می‌دهند.

فعالیت 20 پایگاه امدادی در طرح زمستانی در همدان‌

حمید ره‌انجام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانی از 20 آذر ماه تا 20 اسفند ماه اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و حادثه‌خیر بودن بعضی از نقاط مانند گردنه اسدآباد، آوج و... امسال 20 پایگاه ثابت و سیار با 20 دستگاه آمبولانس جاده‌های استان را پوشش می‌دهند.

وی افزود: یک فروند بالگرد و هفت خودروی نجات با تجهیزات کامل با استقرار در مناطق پر خطر نجات‌گران را در پوشش امدادی جاده‌ها و اجرای طرح زمستانی یاری می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه کمک به انسان‌های گرفتار وظیفه همگانی است، گفت: عصاره خلقت کمک به مردم است و انسان‌ها آفریده شده‌اند تا به یکدیگر کمک کرده و در گرفتاری‌ها یار و یاور یکدیگر باشند.

وی با اشاره به حضور 80 نفر در پایگاه‌ها بیان داشت: در هر پایگاه چهار نفر شامل یک راننده آمبولانس و سه نجات‌گر حضور دارد.

ره‌انجام اظهار کرد: در صورت بروز حادثه‌ای سنگین در محدوده هر پایگاه، خودروی نجات با سه نفر و تیم امداد هوایی در مکان حادثه حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات دیگر سازمان‌ها و حضور پلیس‌راه، راهداری و اورژانس در جاده‌ها یادآور شد: همکاری دیگر نهادها با هلال احمر قطعاً عملیات‌های امدادرسانی را سریع‌تر و سهل‌تر خواهند کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان ابراز داشت: امید است با اجرایی شدن این طرح شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در زمستان امسال باشیم.

وی با اشاره به برخی مناطق از جاده‌ها که برف‌گیر بوده و احتمال کولاک وجود دارد، ادامه داد: تمهیداتی در این راستا اندیشه شده تا در راه ماندگان نجات یافته و در پایگاه‌های جاده‌ای نسبت به اسکان و پذیرایی از آنها اقدام شود.

ره‌انجام تصریح کرد: در سال‌های گذشته نیز با استفاده از این امکانات و اسکان مسافران در راه مانده، بسیاری از مسافران از خطر حتمی و یخ‌زدگی نجات پیدا کردند.

وی گفت: هم‌استانی‌های عزیز تا حد امکان در فصل زمستان با توجه به زیاد شدن خطرات جاده‌ای و برف و کولاک در مناطق کوهستانی از سفرهای غیر‌ضروری پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اضافه کرد: در صورت ضرورت سفر نیز از سلامت فنی خودرو و بخاری آن اطمینان کرده و زنجیر چرخ، لباس گرم و مقداری مواد غذایی مانند بیسکویت، خرما و... همراه داشته باشند تا در صورت گرفتار شدن در جاده‌ها تا رسیدن نیروهای امدادی سلامت خود را حفظ کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اخطارهای مکرر در سال‌های گذشته، مشاهده شده رانندگان بدون زنجیر چرخ یا لاستیک یخ‌شکن و بدون هیچ گونه آمادگی اقدام به سفر کرده و در برف و کولاک گرفتار می‌شوند که اگر نجات‌گران کمی دیرتر به دادشان برسند دچار یخ‌زدگی و مرگ حتمی می‌شوند.

انتهای پیام/89006/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول