اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان:

همدان ظرفیت بالایی در فوتبال بانوان دارد

سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان با بیان اینکه همدان ظرفیت بالایی در فوتبال بانوان دارد، گفت: حمایت مسئولان از ورزش بانوان این استان ستودنی است.

همدان ظرفیت بالایی در فوتبال بانوان دارد

سکینه بیات در حاشیه بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: رشته فوتبال و فوتسال در بخش بانوان چند سالی است که در کشور روند رو رشدی گرفته و خوشحالم که همدان در این حرکت رو به جلو صاحب یک تیم لیگ برتری است.

وی افزود: قبل از آمدن به همدان فکر نمی‌کردم که این قدر دختران و بانوان علاقه‌مند به فوتبال در سطح استان وجود داشته باشد و حضور هفت بازیکن مستعد بومی در تیم پاس برای خودم افتخار بزرگ است.

سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان که متولد سال 1346 و اصالتاً ملایری است، اضافه کرد: سال‌های زیادی در رشته فوتسال فعالیت داشتم و مربی‌گری در تیم‌های مختلف و حتی تیم ملی کشورمان را انجام دادم اما خوشحالم شروع مربی‌گری در فوتبال را در تیم استان خودم بود.

وی که فارغ‌التحصیل رشته تربیت‌بدنی و دارای مدرک مربیگری A آسیا را دارد، یادآور شد: فوتبال بانوان ایران به دلیل حضور در رقابت‌های ملی و بین‌المللی از سطح قابل قبولی برخوردار است و این باعث شده تا رقابت زیادی بین بانوان فوتبالیست تیم‌های مختلف برای رسیدن به تیم ملی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: در سطح لیگ برتر این رشد و توسعه به عینه قابل لمس است و تیم‌هایی که در لیگ برتر و حتی لیگ دسته یک حضور دارند با فراهم کردن امکانات و هزینه‌های مناسب باعث پویایی رشته فوتبال در عرصه تیم‌داری حرفه‌ای شده‎‌اند.

بیات که سابقه مربیگری در تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات زنان پایتخت‌های اسلامی را در کارنامه خود دارد، ابراز داشت: باید تشکر جانانه‌ای از عبدالحمید رمضانی مدیرعامل باشگاه پاس داشته باشم که با وجود مشکلات بسیار زیاد مالی در باشگاه و درگیر بودن در تیم بزرگسالان از فوتبال لیگ برتری بانوان غافل نشدند و حمایت خوبی را از این تیم تا الان داشته‌اند.

وی ادامه داد: پاس با وجود استفاده از بازیکنان غیربومی در کنار بازیکنان با انگیزه بومی و همدانی سعی کرده با وجود تأخیری که در شروع تمرینات داشته، تیم منسجم و خوبی را روانه مسابقات کرد.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان با ابراز خرسندی از تغییر مکان بازی‌های تیمش از زمین مفتح به ورزشگاه قدس خاطرنشان کرد: جا دارد از زحمات و پیگیری‌های اعظم باباخانی نایب رئیس هیئت فوتبال که به حق بهترین پشتوانه ما در برگزاری مسابقات هستند، تشکر کنم که باعث شد مسابقات ما از دو سه هفته‌ پیش در ورزشگاه قدس برگزار شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای فصل دوری ورزشگاه مفتح را به جان خریدم اما این روزها سرمای هوا در خارج از شهر تمرینات ما را تحت‌الشعاع قرار داده، عنوان کرد: شرایط تمرینی ما به دلیل سرمای شدید هوا در خارج از شهر و ورزشگاه شهید مفتح مطلوب نیست و این به مرور باعث آسیب‌دیدگی بازیکنان خواهد شد.

بیات افزود: برای تمرینات و مسابقات فوتبال بانوان پوششی که در نظر گرفته شده خوب است اما برای حفاظت از سرمای شدید با لباس گرم دویدن نشاط تمرین و رسیدن به خواسته تاکتیکی را از من گرفته که امیدواریم مشکل زمین تمرینی ما هم به زودی حل شود.

وی با برشمردن مشکلاتی که در تمرینات وجود دارد، ابراز داشت: نبود یک دوربین برای آنالیز بازی‌ها یکی از مسائلی که با مساعدت مدیریت باشگاه قرار است حل شود و نبود پزشکیار بعد از تمرینات و روز مسابقه برای مداوا و همچنین بانداژهای مخصوص پیش از بازی مسائلی است که رفع آن از آسیب‌دیدگی بازیکنان جلوگیری خواهد کرد.

سرمربی تیم فوتبال بانوان پاس همدان متذکر شد: رشته فوتبال در استان همدان و در بخش بانوان بسیار رشد خوبی داشته و در صورت حمایت خبرهای خوبی از بانوان فوتبالیست همدانی خواهید شنید.

وی تأکید کرد: در صورتی که مسئولان ارشد استان حمایت‌های بیشتر از تیم بانوان و تشکیل تیم‌های پایه برای پشتوانه‌سازی تیم بزرگسالان انجام دهند، قطعاً در آینده نزدیک دختران فوتبالیست همدانی حرفی برای گفتن در سطح ایران خواهد داشت.

بیات در پایان تشکر ویژه‌ای از همسرش داشت که با همه سختی‌های کاری با نبود وی در تهران کنار آمده است و افزود: وضعیتی که الان پاس در جدول دارد مرهون زحمات سیدعبدی افتخاری، مدیرکل ورزش و جوانان، عبدالحمید رمضانی، مدیرعامل، سید محمد عیوقیان و اعظم باباخانی، رئیس و نایب رئیس هیئت فوتبال و هماهنگی اقدس نجف‌نیا سرپرست تیم و همچنین غیرت بازیکنان که با تعصب مثال‌زدنی در زمین بازی می‌کنند، است و امیدواریم در پایان فصل جایگاه خوبی در جدول داشته باشیم.

تیم فوتبال بانوان پاس همدان نماینده فوتبال استان در لیگ برتر تا پایان هفته دوازدهم این رقابت‌ها با کسب 19 امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار گرفته و در بازی بعدی باید در ورزشگاه قدس همدان برابر تیم دلوارکشتی جنوب بوشهر به میدان برود.

انتهای پیام/89020/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول