اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس فعال اتحادیه چایخانه داران اصفهان:

تولید و توزیع تنباکو در فروشگاه‌ها و دکه‌ها آزاد است

نایب رئیس فعال اتحادیه چایخانه داران اصفهان گفت: متاسفانه تولید و توزیع تنباکو در فروشگاه‌ها و دکه‌ها آزاد است ولی عرضه قلیان در چایخانه‌ها که محل این کار هستند ممنوع است که اقدامی اشتباه به نظر می‌رسد.

تولید و توزیع تنباکو در فروشگاه‌ها و دکه‌ها آزاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن فلاح‌نژاد در حاشیه نخستین نشست رسانه‌ای بررسی آسیب‌های فرهنگی اجتماعی قلیان در شهر اصفهان که به همت سرپرستی خبرگزاری فارس اصفهان در تالار فرشچیان و با عنوان قلیان تفریح یا تهدید برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: قهوه خانه مکانی برای گذراندن خستگی کار، محل گره گشایی از راه معرفت و جوانمردی، مکانی برای احیای فرهنگ فارسی و پرده خوانی که هنوز هم هست، اما با توجه به تغییر فرهنگ عمومی این مکان هم ناخواسته دچار تغییراتی شده است.

وی ادامه داد: برای نمونه در گذشته تولید توتون فقط با استفاده از توتون طبیعی صورت می‌گرفت، اما امروزه توتون‌های تقلبی با اسانس‌های تقلبی ساخته می‌شوند.

نایب رئیس فعال چایخانه داران اصفهان تاکید کرد: برنامه‌هایی داریم تا اثرات سوء قلیان را به حداقل برسانیم برای نمونه نصب پوستر و ساخت فیلم و عکس برای آشنایی مردم با خطرات تنباکو، افزودن یک تا دوسال به سن افراد برای ممنوعیت استفاده از قلیان، محکم کردن قوانین و از همه مهم‌تر اعلام موافقت عمومی برای جمع آوری قلیان در سراسر کشور از این برنامه‌ها هستند.

*بزرگ‌ترین معضل چایخانه داران نداشتن اتحادیه است

وی افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل چایخانه داران نداشتن اتحادیه است که سبب بروز مشکلاتی مثل رشد قارچ گونه چایخانه‌ها و عدم پیگیری مجوزهای لازم برای چایخانه داران شده است.

فلاح نژاد با بیان اینکه بعضی از قوانین مشکلات زیادی دارند، اضافه کرد: متاسفانه تولید و توزیع تنباکو در فروشگاه‌ها و دکه‌ها آزاد است ولی عرضه قلیان در چایخانه‌ها که محل این کار هستند ممنوع است که اقدامی اشتباه به نظر می‌رسد.

وی گفت: عده‌ای از مسئولان نیز در این شرایط فقط صورت مسئله را پاک می‌کنند و هیچ اقدام موثری انجام نمی‌دهند.

نایب رئیس فعال چایخانه داران اصفهان خاطرنشان کرد: صنف چایخانه داران هیچ حمایتی از دود قلیان ندارند، اما خواسته ما این است که هر تصمیمی که قرار است گرفته شود به گونه‌ای باشد که به 5 هزار نفر که از طریق هزینههای چایخانه زندگی می‌کنند ضربه وارد نشود چون هزینه زندگی این 5 هزار نفر از طریق چایخانه‌ها تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: دروازه اعتیاد مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری است و در این شرایط جمع کردن چایخانه‌ها علاج جلوگیری از اعتیاد نیست.

فلاح نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد با رسیدگی، کارشناسی و بررسی دقیق مسائل بتوان تمامی مشکلات را حل کرد به گونه‌ای که هم به اهداف برسیم و هم به اقتصاد و کار عده‌ای آسیب وارد نکنیم.

انتهای پیام/63028/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول