اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال صورت گرفته است

جمع‌آوری بیش از 14 هزار قلیان در خوزستان

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز از جمع آوری 14 هزار و 200 کوزه قلیان در شش ماه نخست سال جاری در سطح استان خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 14 هزار قلیان در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهرداد شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرانه مصرف گوشت قرمز در استان ما روزانه به میزان 120 گرم بوده که بسیار بالا است و این در حالی بوده که مصرف ماهی بسیار اندک است.

وی بیان کرد: اگر چه میوه‌جات و سبزیجات سرشار از مواد معدنی هستند اما تنها 20 درصد مردم استان از میوه‌جات و سبزیجات استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز ادامه داد: خوشبختانه استفاده از ماده جوش شیرین در نانوایی‌ها بسیار اندک شده و اکنون تنها 9 درصد از نانوایی‌ها از این ماده استفاده می‌کنند.

شریفی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال حدود 14 هزار و 200 مورد قلیان جمع آوری کرده‌ایم افزود: حدود 800 ماده سمی از توتون قلیان استخراج می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه یک بار قلیان کشیدن معادل 50 بار سیگار کشیدن است.

وی با بیان این مطلب که به هنگام ورود حجاج به استان یک تیم پزشکی در فرودگاه مستقر کردیم افزود: با انجام این کار سعی کردیم از انتقال بیماری توسط حجاج به دیگر شهروندان جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال 91، هفت مورد مرگ مادر به هنگام زایمان داشته‌ایم گفت: خوشبختانه در سال جاری با اقداماتی که انجام دادیم هیچ‌گونه مرگی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ 72015/ت20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول