اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد

مراجعه 500 هزار نفر به مراکز اورژانس زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از مراجعه 500 هزار نفر به مراکز درمانی اورژانس استان طی سال اشاره کرد و گفت: این تعداد مراجعه بیانگر حجم کار و مهم بودن توانایی پاسخگویی در این مراکز است.

مراجعه 500 هزار نفر به مراکز اورژانس زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به مسئولیت سنگین اورژانس و فوریت‌های پزشکی در مورد سلامت مردم در همه موقع از جمله بروز حوادث اظهار داشت: همه تلاش‌ها برای ارائه خدمات استاندارد در این مراکز است.

وی از مراجعه 500 هزار نفر به مراکز درمانی اورژانس استان زنجان طی سال اشاره و تصریح کرد: این تعداد مراجعات بیانگر حجم کار در این مراکز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به مجهز بودن پایگاه‌های امدادی به بی‌سیم اضافه کرد: در این راستا 37 بی‌سیم در اختیار پایگاه‌ها قرار دارد ضمن اینکه 50 خودرو هم به این دستگاه مجهز شده‌اند.

قائم مقام وزیر در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: برای نظارت بر امور سامانه بهداشتی استان به سیستم مجهز مدیریت بحران هم مجهز است که برد 25 کیلومتری دارد.

سروری از درگیر بودن 156 نفر از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در طرح‌های امدادی ویژه زمستان خبر داد و گفت: این تعداد از مجموع 272 نفر در این طرح درگیر هستند.

وی تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای را 36 پایگاه اعلام و اضافه کرد: 11 پایگاه از این مجموع شهری و 26 پایگاه هم جاده‌ای هستند که از 20 آذر ماه تا 25 فروردین در طرح امداد زمستانی همکاری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از درگیر شدن 14 آمبولانس در نوع خود پیشرفته در طرح‌ها زمستانی خبر داد و افزود: در این راستا شش دستگاه ICU که تبدیل هوای اطراف به اکسیژن از ویژگی‌های آنها است هم به کار گرفته می‌شوند.

این مسئول تاکید کرد: از همه امکانات موجود برای امدادرسانی در مواقع مورد نیاز استفاده می‌شود که این موضوع شامل نیروهای انسانی و تجهیزات می‌شود.

سروری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید هفته گذشته نماینده ولی‌فقیه از طرح‌های بهداشتی و درمانی اضافه کرد: افتتاح ایستگاه سلامت که شامل دریافت اطلاعات بهداشتی و درمانی است یکی از طرح‌های ابتکاری بود که مورد استفاده آن فراوان است.

وی به مهم بودن موضوع نجات مادران باردار در ارزیابی‌های جهانی تصریح کرد: طی سال گذشته به 200 مادر باردار کمک‌رسانی شده است.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول