اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار دولت دهم در استان مرکزی:

استان مرکزی در گذشته باری برای دولت بود اما امروز همچون بالی برای کشور عمل می‌کند

استاندار پیشین استان مرکزی گفت: استان مرکزی در گذشته باری برای دولت بود، اما امروز همچون بالی برای کشور عمل می‌کند.

استان مرکزی در گذشته باری برای دولت بود اما امروز همچون بالی برای کشور عمل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نخستین مجمع استانداران بعد از انقلاب استان مرکزی در دولت اعتدال، اظهار داشت: مشکلات بسیار فراوانی در حوزه آب، کشاورزی و صنعت در استان وجود دارد که با تعامل و برگزاری نشست‌های هم اندیشی می‌توان در راستای رفع این مشکلات اقدام کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون منابع آبی بسیاری در کشور وجود دارد که با مطالعات دقیق و بررسی راهکارهای موثر می‌توان مشکلات آب را برطرف ساخت.

استاندار پیشین استان مرکزی با اشاره به وجود 300 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان گفت: 50 هزار هکتار آن ظرف چند سال اخیر به سیستم آبیاری بارانی مجهز شده است.

شعبانی‌فرد همچنین بر لزوم استفاده از آب‌های تجدید شونده در همه شهرها تأکید کرد و گفت:‌از آب تجدید شونده می‌توان طرح‌های بسیار مناسبی را در بخش صنعت و کشاورزی به مرحله اجرا درآورد.

وی همچنین پیرامون وضعیت معادن استان مرکزی، خاطرنشان کرد: این استان یکی از استان‌های غنی کشور در بخش معدن است و هم اکنون معادن طلا و مس در خمین و ساوه مشغول فعالیت هستند که می‌توان از ظرفیت موجود در این بخش بهترین بهره را برد.

استاندار دولت دهم استان مرکزی همچنین در خصوص وضعیت حمل و نقل استان مرکزی، اذعان داشت: در حال حاضر سرعت حمل و نقل ریلی از اراک تا ایستگاه سمنگان، راهجرد 160 کیلومتر است که از راهجرد به بعد این سرعت کاهش یافته و با مشکلاتی مواجه می‌شود که باید با بازسازی ایستگاه‌ها نسبت به افزایش سرعت تا بالای 200 کیلومتر در ساعت اقدام کرد.

شعبانی‌فرد تأکید کرد: استان مرکزی در گذشته تنها 60 میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشت، اما امروز این میزان به بالای یک هزار و دویست میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه عمران شهری نیز شهرداری می‌تواند با فروش املاک مازاد که بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد تومان است و ارزش افزوده‌ای ندارند در بحث مبلمان شهری ایجاد زیرگذر و روگذر و خیابان‌ها بهترین بهره را ببرد.

استاندار پیشین استان مرکزی همچنین بر لزوم آماده‌سازی فرودگاه اراک به منظور برقراری پروازهای کربلا و مشهد و اتمام جاده خمین – دلیجان- اراک، فراهان و کمیجان تأکید کرد.

به گزارش فارس؛ مجمع استانداران بعد از انقلاب استان مرکزی دقایقی پیش با حضور محمدحسین مقیمی استاندار فعلی علی‌اکبر شعبانی‌فرد استاندار پیشین، علی دانش‌منفرد، عبدالمحمد زاهدی، سید حمید طهایی، محمدعلی خواجه پیری، علی جابریان و... برگزار شد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول