اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان گلستان خبر داد

فعالیت شبانه‎روزی 78 تیم پلیس‎راه گلستان در طرح زمستانه

رئیس پلیس راه استان گلستان با اشاره به اینکه طرح زمستانه پلیس‎راه استان گلستان 91 روز ادامه دارد، گفت: 78 تیم پلیس‎راه استان گلستان به صورت شبانه‎روزی در این طرح فعالیت خواهند کرد.

فعالیت شبانه‎روزی 78 تیم پلیس‎راه گلستان در طرح زمستانه

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا قدمی ظهر امروز در مراسم رزمایش طرح زمستانه پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان اظهار داشت: از امروز به مدت 91 روز طرح ترافیکی زمستانی در یک‌هزار و 520 کیلومتر راه برف‎گیر از 5 هزار و 200 کیلومتر راه‎های برون‎شهری استان گلستان و به‎ویژه در 576 کیلومتر از گردنه‎های کوهستانی همزمان با سراسر کشور و با حضور سایر دستگاه‎های امدادی و خدمت‎رسان در سطح استان گلستان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: افزایش ایمنی و انضباط ترافیکی، تسهیل در رفت‎ و آمد وسایل نقلیه و روان‎سازی ترافیک و جلوگیری از انسداد معابر، حضور گسترده عوامل پلیس راه و واحدهای امداد و نجات جاده‎ای در محورهای کوهستانی و برف‎گیر استان، رسیدگی به حوادث غیرمترقبه احتمالی و امدادرسانی سریع و مناسب و اتخاذ تصمیم و اطلاع‎رسانی صحیح در خصوص راه‎هایی که مخاطراتی را به همراه خواهد داشت از جمله اهداف این طرح است.

قدمی تاکید کرد: از پلیس راه استان گلستان 78 تیم و 160 نفر در شش پست، ایستگاه و پاسگاه پلیس‎راه به صورت شبانه‎روزی در این طرح شرکت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین 23 اکیپ راهداری با 339 نفر عوامل و 15 دستگاه انواع تجهیزات راهداری در 22 راهدارخانه فعال در طول محورها، 25 اکیپ هلال احمر با 120 نفر نیرو در 15 پست ثابت و سیار جاده‎ای و 9 پایگاه ثابت جاده‎ای و سه پایگاه ثابت کوهستانی، 15 دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه خودروی امداد و نجات، 10 دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودروی آرگو برای اجرای طرح به‌کارگیری خواهند شد.

رئیس پلیس‎راه استان گلستان تصریح کرد: اورژانس استان نیز با 42 پایگاه امداد و نجات، 41 آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با مرکز فرماندهی هدایت و عملیات EOC برای رسیدگی به تصادفات جاده‎ای و 84 نفر نیرو در این طرح مشارکت خواهد کرد.

قدمی گفت: آتش‎نشانان، صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری‎ها، راهوران محله، فرمانداران و بخشداران و سایر دستگاه‎ها نیز بنابر وظایف محوله و در توان خود در این طرح حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در زمستان سال 1391 در محورهای استان 497 مورد عملیات امدادی و 18 مورد عملیات درمانی انجام شده که با اقدامات به موقع در محورهای کوهستانی 610 بار از حوادث احتمالی پیشگیری شده است.

قدمی بیان کرد: همچنین در مدت اجرای طرح در زمستان سال گذشته تعداد دو تصادف فوتی با چهار کشته در صحنه، 19 فقره تصادف جرحی با 35 نفر مجروح و 36 تصادف خسارتی در محورهای زمستانی رخ داد.

وی در پایان ابراز داشت: امیدواریم به لطف خداوند و همت مسئولان و نیروهای اجرایی زمستان امسال شاهد ایمن‎ترین ترافیک جاده‎ای به‌خصوص  محورهای کوهستانی استان باشیم.

انتهای پیام/83004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول