اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

نقشه جامع مناطق آسیب‌پذیر فارس تهیه شود

استاندار فارس بر تهیه نقشه جامع مناطق آسیب‌پذیر فارس تاکید کرد.

نقشه جامع مناطق آسیب‌پذیر فارس تهیه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدمحمد احمدی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان، پس از ارائه گزارش مسئولان این شورا، اظهار داشت: در کشور ما به موارد بسیاری پرداخته نشده است و هنگامی که حادثه‌ای اتفاق افتاد، آنگاه به رفع مشکلات فکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این تدبیر‌ها پس از انقلاب اسلامی اندیشیده شده است، افزود: هر لحظه ممکن است که دچار بحران شویم و از یاد نبریم که پیش از انقلاب، ستاد و مراکز پیشگیری مقابله با حوادث وجود نداشت.

احمدی تصریح کرد: همان‌گونه که نگران آسیب دیدن خانواده‌مان هستیم باید در دفاع از استان و کشورمان نیز حساس بوده و همواره مغزمان به صورت پدافند غیرعامل باشد.

مقام عالی استان فارس خطاب به مسئولان حاضر در جلسه، گفت: آیا تمام نقاط آسیب‌پذیر این استان را شناسایی کرده‌اید؟

در پاسخ به این گفته استاندار، یکی از مسئولان پاسخ داد: خیر، در کشور هنوز این کار صورت نگرفته و ما در حال انجام این کار در شیراز هستیم.

استاندار فارس در ادامه با ابراز ناخرسندی از این موضوع، بیان کرد: پس این جلسات متعدد برای چیست و لازم است که نقشه‌ای جامع از تمام مناطق حساس فارس تهیه شود و بانک اطلاعاتی به‌روز داشته باشید.

وی اضافه کرد: نه تنها مناطق زلزله‌خیز بلکه مناطقی که ممکن است دچار رانش زمین شوند نیز لازم است شناسایی شوند چراکه در برخی مناطق روستایی، خانه‌ها در شیب دامنه‌ها واقع شده‌اند و آیا در این موضوع با بخش زمین‌شناسی دانشگاه شیراز مشورت کرده‌اید.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است 14 کارگروه مدیریت بحران مانوری برای پی بردن به میزان آمادگی ،داشته باشند چرا که کشور ما در معرض بحران‌های طبیعی‌ است.

انتهای پیام/2448/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول