اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

نگاه منطقه‌ای و استانی به بحران آب اشتباه است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگاه منطقه‌ای و استانی به بحران آب اشتباه است و تمام کشور باید در راستای رسیدگی به مشکلات آبی در منطقه مرکزی کشور تلاش کنند.

نگاه منطقه‌ای و استانی به بحران آب اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه 16 آذر روز درخشان برای استکبار‌ستیزی است، اظهار کرد: همچنین 16 آذر به عنوان نمادی برای عدالت‌طلبی دانشجویی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مسائل در کشور وجود دارد که نگاه ملی به این مسائل اهمیت بسیاری دارد، اضافه کرد: به عنوان مثال زمانی که سیل یا زلزله در یکی از شهر‌ها و استان‌های کشور رخ می‌دهد، تمام مسئولان با نگاه ملی در راستای رسیدگی به حوادث طبیعی تلاش می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه خشکسالی بخش مرکزی یکی از مسائلی است که باید به صورت ملی به این موضوع نگاه شود، تصریح کرد: وضعیت خشکسالی بخش مرکزی کشور نباید به صورتی باشد که استان‌هایی مانند اصفهان، یزد و کرمان با بحران آبی مواجه شوند ولی سایر بخش‌های کشور به این بحران‌ها بی‌توجه باشند.

وی با اشاره به اینکه پیشینه مسئله مربوط به آب به 30 سال گذشته باز می‌گردد، ادامه داد: نگاه منطقه‌ای و استانی به بحران آب اشتباه است و تمام کشور باید در راستای رسیدگی به مشکلات آبی در منطقه مرکزی کشور تلاش کنند.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود نیمی از جمعیت اصفهان را مهاجرانی از شهر‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: این افراد به دلیل نبود امکانات به اصفهان مهاجرت کرده و فراهم‌سازی امکانات زندگی برای تمام مردم در سطح شهر به آب نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نباید به صورت احساسی با مسئله آب برخورد کنند، افزود: تمدن‌سازی در کشور به دلیل وجود آب و رودخانه در شهر‌ها شکل گرفته است و برای حفظ این تمدن باید به مشکلات آبی به صورت اساسی رسیدگی شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، اصفهان را به عنوان معین و جانشین تهران در زمان وقوع بحران‌ها دانست و گفت: اصفهان برای اینکه در زمان وقوع بحران‌ها بتواند معین و جانشین تهران باشد، به آب نیاز دارد و به این دلیل رسیدگی به مشکلات آبی در اصفهان باید به صورت ویژه دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید از انداختن تقصیر به گردن یکدیگر خودداری کنند و با اختصاص اعتبارات لازم در راستای رفع مشکلات آبی استان اقدامات لازم را انجام بدهند، اظهار کرد: امیدواریم مشکلات آبی اصفهان با نگاه ملی مسئولان به موضوع آب به صورت اساسی برطرف شود.

قربانی با بیان اینکه صنایع نقش بارزی در ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی در اصفهان دارند، ادامه داد: بخش عمده‌ای از صنایع طی چهار دهه گذشته در اصفهان بار‌گذاری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه صنایع ایجاد شده در اصفهان باید نقش خود را در توسعه پروژه‌های زیر‌ساختی در اصفهان به خوبی ایفا کنند، تصریح کرد: این صنایع باید سهم خود را در راستای توسعه پروژه‌های زیر‌ساختی در اصفهان پرداخت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت استان و دولت باید نسبت به وضعیت صنایع یک تصمیم‌گیری قاطعانه‌ای را انجام بدهند و سهم صنایع را مشخص کنند، اضافه کرد: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک سهم صنایع در اجرای پروژه‌های زیر‌ساختی در شهر مشخص شود.

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در سطح شهر تاکید کرد: در حال حاضر آسفالت برخی از معابر فرعی در شهر دچار آسیب جدی است و شهرداری باید بودجه‌های لازم را به منظور رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر فرعی اختصاص بدهد.

قربانی افزود: وضعیت خیابان‌ها و معابر موجود در سطح شهر باید متناسب با شاخصه‌های شهری باشد.

وی درآمد حاصل از ماده 100 را درآمدی حاصل از تخلف دانست و گفت: این درآمد باید در ردیف بودجه در پایین‌ترین حد ممکن قرار بگیرد.

انتهای پیام/63004/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول