اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کانون پرورش فکری انجام می‌شود

برگزاری دومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید» در آبادان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان دومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی استانی «مرثیه ای برای خورشید» را سوم و چهارم دی‌ماه سال‌جاری در آبادان برگزار می‌کند.

برگزاری دومین ویژه‌برنامه قصه‌گویی «مرثیه‌ای برای خورشید» در آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، 35 قصه‌گوی برتر استان خوزستان قصه‌های خود را با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در دومین ویژه‌برنامه جشنواره قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید» بازگو خواهند کرد.

این جشنواره ساعت 9 صبح، سوم دی‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره سه آبادان آغاز به‌کار می‌کند و داوری این جشنواره به سه کارشناس مسئول فرهنگی استان که سابقه داوری جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی را در کارنامه خود دارند واگذار شده است.

برگزارکنندگان این ویژه برنامه، هدف از برگزاری دومین ویژه برنامه قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید» را انتقال اهداف و ارزش‌های قیام امام حسین(ع) و شناساندن قیام عاشورا به زبان کودکانه و در قالب قصه به نسل کودک و نوجوان و همچنین افزایش و تبادل تجربه قصه‌گویان استان عنوان کردند.

این جشنواره ابتدا به صورت کتابخانه‌ای در سال 1389 در کانون مرکز شماره 5 اهواز کار خود را آغاز کرد.

در سال 1390 با توجه به استقبال مربیان کانون مراکز اهواز و ملاثانی این برنامه به صورت حوزه‌ای و در سال 1391 این ویژه‌برنامه به صورت استانی برگزار شد و در آن لیلا رحمانیان با قصه «بوی سیب» از شهرستان اهواز، زهرا شوشتری با قصه «برای دل کوچک قاسم» از شهرستان ملاثانی، مریم فهیم‌پور با قصه «مداد رنگی‌های پشت پنجره» از شهرستان اهواز، سمیره عنصری با قصه «حسین برای همه» از شهر حمیدیه، شهناز ممبینی با قصه «بوی سیب» از شهرستان اهواز به اجرای قصه‌های خود پرداختند.

همچنین در اولین ویژه برنامه قصه‌گویی استانی «مرثیه‌ای برای خورشید»، سحر حقیقی با قصه «شام غریبان» از شهرستان اهواز، منصوره محمدی با قصه «وداع» از شهرستان امیدیه، مرجان ظریفی با قصه «بازگشت به مدینه» از شهرستان اهواز، الهام بهادر قنواتی با قصه «میر علمدار» از شهرستان بهبهان، فروغ گلریززاده با قصه «کبوتر دشت کربلا» از شهرستان اهواز و فاطمه حسن‌نسب با قصه «پاکباخته» از شهرستان بهبهان قصه‌های خود را برای حاضران و هیئت داوران بازگو کردند.

انتهای پیام/72008/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول