اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران عنوان شد

مازندران پیشرو در عرصه فعالیت‌های فرهنگی کشور

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور گفت: مازندران جزو استان‌های پیشرو در عرصه فعالیت‌های فرهنگی در کشور است.

مازندران پیشرو در عرصه فعالیت‌های فرهنگی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، نرگس جعفری در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی این کانون از مازندران به عنوان استان‌های پیشرو در عرصه فعالیت‌های فرهنگی کانون یاد کرد.

وی با اشاره به اهمیت واحدهای کارشناسی، افزود: کارشناسان ستون‌های فقرات سازمان محسوب می‌شوند و نقش تصمیم‌سازی در کانون را ایفا می‌کنند تا در فرایند تصمیم‌گیری مدیران موثر عمل کنند.

این مسئول با اشاره به سیاست‌گذاری‌های جدید در برنامه‌ریزی آینده کانون، از تصمیم‌گیری‌های کارشناسی به عنوان عاملی مهم در فرایند برنامه‌ریزی یاد کرد.

جعفری تصریح کرد: در بازدید از فعالیت‌ها و برنامه‌ها استان‌های در معاونت فرهنگی کانون، مازندران جزء استان‌های برتر در برنامه‌ریزی تربیتی بوده است.

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور با تأکید بر فرایند برنامه‌ریزی در مراکز فرهنگی و هنری کانون، خواستار توجه جدی مسئولان و مربیان مراکز و کارشناسان استان‌ها در این خصوص شد و افزود: برنامه‌محور بودن و بهره‌گیری از خرد جمعی و مدیریت مشارکتی نتیجه خوبی را در پیشبرد برنامه‌ها ایجاد می‌کند.

این مسئول با طرح سئوالی مبنی بر «برنامه‌ریزی تربیتی یعنی چه و چه جایگاهی در کانون دارد؟»، بیان داشت: تعاریف متعددی از برنامه‌ریزی تربیتی ارایه شده اما کانون نیازمند برنامه‌ریزی تربیتی خاص خود است که متناسب با شرایط باید به آن دست یابد.

جعفری ادامه داد: هدف از برنامه‌ریزی تربیتی در کانون کمک به تربیت اعضا و برای تغییرات مطلوب است.

وی با تأکید بر تربیت مطلوب که مد نظر کانون است، ابراز داشت: تربیت مطلوب براساس جهان‌بینی و واقعیت‌های اجتماعی برگرفته از نظام ارزشی اسلام است.

کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور بیان داشت: اگر برنامه‌ریزی‌های موجود در مراکز سبب تربیت مطلوب نشود موثر نیست.

وی از سه عنصر هدایت، نظارت و ارزشیابی به عنوان فرایند مهم در بازدیدهای کارشناسی یاد کرد و اذعان داشت: این فرایند برای صحت برنامه‌ریزی و اجرای موثر برنامه‌های مراکز بوده که باید از سوی کارشناسان مدنظر قرار گیرد.

این کارشناس فرهنگی، خواستار تعامل رو در روی کارشناسان ادارات کل کانون با مراکز فرهنگی و هنری شد و بر حضور مستمر و موثر آنان در مراکز تأکید کرد.

به گزارش فارس، با حضور کارشناس مسئول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور، مسئولان و کارشناسان کانون پرورش فکری مازندران از مراکز فرهنگی و هنری سیمرغ، مرکز شماره یک و شماره دو ساری بازدید شد.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول