اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی قزوین:

توانمند کردن زنان آسیب‌دیده اجتماعی از مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی است

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: توانمند کردن دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی با هدف پیشگیری از انحراف مجدد آنان از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز حمایت و بازپروری این اداره کل است.

توانمند کردن زنان آسیب‌دیده اجتماعی از مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی است

هدا حقیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مرکز حمایت و بازپروری دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی طبق وظایف قانونی دختران و زنان در معرض آسیب‌های حاد و آسیب‌دیده اجتماعی را به صورت غیر شبانه‌روزی زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: این مرکز از طریق ارائه خدمات تخصصی مانند مددکاری، روانشناسی و مشاوره حقوقی و بهداشتی زمینه‌های توانمندسازی و بازگشت آنان را به زندگی سالم فراهم می‌کند.

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین، بازتوانی و بازپروری جسمی، روحی و اجتماعی دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی با هدف پیشگیری از انحراف مجدد و ایجاد یک زندگی سالم برای آنان را از جمله اهداف مرکز حمایت و بازپروری دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی عنوان کرد.

حقیقی ارائه مشاوره تخصصی روانشناسی و مددکاری، نگهداری میان‌مدت و بلندمدت و توانمندسازی دختران و زنان در معرض آسیب‌ و آسیب‌دیده اجتماعی را از دیگر اهداف مرکز یاد شده برشمرد.

این مسئول با بیان اینکه این مرکز اقدامات مطلوبی در راستای توانمندسازی دختران و زنان در معرض آسیب‌ و آسیب‌دیده اجتماعی از جمله فراهم کردن زندگی عادی با حداقل وابستگی به منابع حمایتی برای آنان انجام می‌دهد، بیان کرد: ارتقای توانایی‌ها و مهارت‌های آموزشی، اجتماعی و حرفه‌آموزی از دیگر اقدامات این مرکز در تحقق این هدف است.

مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه نحوه پذیرش مرکز یاد شده به شیوه‌های مختلفی مانند خود معرف و معرفی از سوی مراجع قضایی و مرکز داخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی است، ابراز داشت: این معرفی می‌تواند از طریق نهادها و سازمان‌های دولتی و آحاد جامعه نیز باشد.

حقیقی اضافه کرد: همچنین ممکن است فردی با اورژانس اجتماعی 123 تماس حاصل کند و از وجود یک دختر در معرض آسیب به اورژانس یاد شده اطلاع دهد که این اورژانس با اعزام تیم سیار فرد مورد نظر را شناسایی و او را به مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی معرفی ‌کند که تحقق این مهم نیز از شیوه‌های مختلف پذیرش در این مرکز است.

این کارشناس عنوان کرد: فرد معرفی شده به مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی با توجه به شرایط تعریف شده در دستورالعمل بهزیستی به مدت کمتر از یک ماه در این مرکز نگهداری می‌شود تا تیم تخصصی مستقر در این مرکز اقدامات روانشناسی و مددکاری را برای آنان انجام ‌دهد.

کارشناس امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در صورت عدم ترخیص فرد موردنظر این تیم با نتایج به دست آمده تشخیص می‌دهد که این فرد به مرکز حمایت و بازپروری دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی یا خانه سلامت ارجاع داده شود.

انتهای پیام/77009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول