اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پاسخ قاطع شهید زرین به منافقین‌

‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به شهادت شهید صابر زرین افزود: این شهید والامقام پس از اقامه نماز در یکی از روستاهای شهرستان سقز یکی از منافقین در مسجد به وی نزدیک می‌شود و به او می‌گوید که به امام خمینی(ره) توهین کند اما شهید با مشت‌های گره کرده بلند می‌شود و تکبیر می‌گوید.

پاسخ قاطع شهید زرین به منافقین‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی عصر امروز در نخستین یادواره شهدای فرهنگی پیشمرگ کرد مسلمان بخش ژاوه‌رود سنندج که با حضور مسئولان استان کردستان در مسجد روستای گلین برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز وصایای شهدای انقلاب اسلامی را مطالعه می‌کنیم در بیشتر آنها پشتیبانی از امام و رهبر و دفاع از اسلام توصیه شده است.

وی افزود: شهیدانی چون ملاعلی و ملامسلم جلالی‌زاده بیشترین دغدغه آنها به خاطر دین بود و ثمره ایثار و فداکاری شهدای گرانقدر انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی سه خواسته استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مطرح شد، تصریح کرد: باید حقوق خود را در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران که با مجاهدت امام راحل(ره) شکل گرفت، جستجو کنیم.

سلیمانی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما همانند قیام امام حسین(ع) خون بر شمشیر پیروز شد و همه ما مدیون خون شهدا هستیم.

وی از امام حسین(ع) به عنوان بزرگ آموزگار شهادت نام برد و اضافه کرد: باید همگی ما درس ایثار، شهادت و فداکاری و از خودگذشتگی را از مکتب امام حسین یاد بگیریم چنانکه شهدای انقلاب اسلامی ما نیز با تاسی از امام حسین(ع) و قیام عاشورا تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به تشابه انقلاب اسلامی با قیام امام حسین(ع)، بیان کرد: اولین انگیزه امام حسین برای قیام، احیای دین مبین اسلام بود.

سلیمانی اضافه کرد: قیام معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران با تاسی از قیام امام حسین(ع) در سال 42 کلید خورد و در ماه محرم سال 1357 نیز حرکت‌های مردمی در دفاع از نظام جمهوری اسلامی به اوج خود رسید.

وی در ادامه به شخصیت علمای گرانقدر شهیدان ملاعلی و ملا مسلم جلالی‌زاده اشاره کرد و گفت: تمام ویژگی‌های خوب در شخصیت این شهیدان وجود داشت چراکه آنان نیز برای دفاع از دین اسلام و احیای این الهی به صورت ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

جلالی‌زاده‌ها دغدغه دین داشتند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بیان کرد: ملاعلی جلالی‌زاده در زمان ستم‌شاهی به خاطر احیای دین و مباحث دینی در منطقه حتی پرونده زندان در زمان رژیم طاغوت گذشته را در کارنامه سیاسی درخشان خود دارد.

سلیمانی افزود: شهید ملاعلی جلالی‌زاده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نامه‌ای به امام راحل(ره) می‌نویسد و حمایت خود و مردم منطقه از ایشان را اعلام می‌کند.

وی در جمع اهالی روستای گلین به نحوه شهادت صابر زرین یکی از شهدای ترور این روستا اشاره کرد و گفت: مرقد مطهر این شهید گرانقدر در حال حاضر در روستای بوخه‌رو شهرستان سقز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به شهادت شهید صابر زرین افزود: این شهید والامقام پس از اقامه نماز در یکی از روستاهای شهرستان سقز یکی از منافقین در مسجد به وی نزدیک می‌شود و به او می‌گوید که به امام خمینی(ره) توهین کند اما شهید با مشت‌های گره کرده بلند می‌شود و تکبیر می‌گوید.

سلیمانی در پایان بیان کرد: به گفته شاهدان، شهید زرین را پس از این شهامت و شجاعت علیه گروهک‌های ملحد او را شکنجه‌های بسیاری دادند و در نهایت مظلومانه به شهادت رساندند.

انتهای پیام/‌79005/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول