اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خبر داد

افزایش 3 درصدی بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی هرمزگان

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به افزایش سه درصدی بیمه‌شدگان اصلی در نیمه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تا پایان مهرماه 92، بیش از 268 هزار نفر به عنوان بیمه‌شده اصلی زیر چتر حمایتی این سازمان قرار گرفته‌اند.

افزایش 3 درصدی بیمه‌شدگان اصلی تامین اجتماعی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید فاضل حیدری بلوکی صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به آخرین آمار و اطلاعات به دست آمده طی سال جاری، جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در استان هرمزگان را در مجموع افزون بر 780 هزار نفر عنوان کرد که نسبت به جمعیت کل استان 49.4 درصد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد، 268 هزار نفر بیمه شده اصلی، 463 هزار نفر بیمه شده تبعی، حدود 26 هزار نفر مستمری‌بگیر اصلی و 228 هزار نفر مستمری‌بگیر تبعی هستند.

حیدری انواع تعهدات کوتاه مدت این سازمان بیمه‌گر را شامل غرامت ایام بیماری، بارداری، هزینه سفر و اقامت بیمار و همراه، پروتز و اوروتز، بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج و همچنین کفن و دفن دانست و گفت: طی نیمه نخست سال جاری، 7 هزار و 747 پرونده به ارزش ریالی 45 میلیارد ریال در این رابطه تشکیل و در قالب این تعهدات به متقاضیان پرداخت شد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت بیش از یک‌‌هزار میلیارد ریال به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این استان طی نیمه نخست سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس آمار به دست آمده، ماهیانه حدود 150 میلیارد ریال و روزانه نیز بیش از 5 میلیارد ریال به مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در قالب تعهدات بلندمدت پرداخت شده است. 

حیدری ضمن اشاره به افزایش سه درصدی بیمه‌شدگان اصلی در نیمه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: تا پایان مهرماه 92، بیش از 268 هزار نفر به عنوان بیمه‌شده اصلی زیر چتر حمایتی بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی رقم هدف‌گذاری شده برای سال 92 را رشد پنج درصدی بیمه شدگان اصلی عنوان و پیش‌بینی کرد که طی ماه‌های پایانی سال، دو درصد باقیمانده نیز محقق شود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین از کاهش حوادث ناشی از کار در استان خبر داد و تعداد حوادث به وقوع پیوسته از ابتدای سال جاری تا مهرماه را 123 مورد عنوان کرد.

حیدری در پایان گفت: با مقایسه این رقم نسبت به آمار مهرماه سال گذشته به کاهش 16 درصدی حوادث ناشی از کار پی خواهیم برد که این روند نزولی ناشی از نظارت بازرسین کار بر ایمن‌سازی و استاندارد نمودن کارگاه‌ها بوده است.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول