اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت می‌گیرد

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در قزوین

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردانان فنی و معماران تجربی همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در قزوین

علی‌محمد پورکریم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی روزهای 21 و 22 آذر 92 در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار می‌شود، گفت: در آزمون امسال حدود سه هزار و 531 داوطلب شرکت خواهند کرد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار داشت: امسال سه هزار و 237 نفر از مهندسان رشته‌های هفت‌گانه مهندسی عمران ، 159 نفر کاردان فنی و 135 نفر معمار تجربی برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

وی به شرایط افراد برای شرکت در آزمون ورود به حرفه و دریافت پروانه اشتغال به کار اشاره و تصریح کرد: داوطلبان گروه مهندسی رشته‌های هفت‌گانه باید عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و سه سال نیز از زمان فارغ التحصیلی آنها سپری شده باشد و از سوی دیگر این افراد در صورت قبولی باید بتوانند مدارکی که سابقه اشتغال آنها در حرفه را نیز ثابت کند، ارائه دهند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین مدرک لازم برای کاردان‌ها را فوق دیپلم اعلام کرد و ادامه داد: این افراد نیز باید سه سال از اخذ مدرک تحصیلی خود را سپری کرده و عضو سازمان نظام کاردانی ساختمان استان خود باشند.

وی در خصوص معماران تجربی نیز با بیان اینکه این افراد باید دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا باشند، تصریح کرد: معماران تجربی افرادی هستند که در حوزه‌های ساخت و ساز و اجرا فعالیت چشمگیری دارند.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین یادآور شد: برای افرادی که در این آزمون 50 درصد نمره حد نصاب را کسب کنند پس از ارائه سوابق حرفه‌ای و مدارک لازم پروانه اشتغال بکار صادر می‌شود.

پورکریم با اعلام اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: سازمان سنجش آموزش کشور در اجرا و برگزاری این آزمون با ما همکاری دارد اما نظارت بر اجرای آزمون بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت هزار و 783 نفر در استان قزوین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند، گفت: از این تعداد حدود سه هزار نفر دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی در پایه‌های مختلف بوده و همچنین هم‌اکنون 939 از کاردانان فنی و 839 نفر از معماران تجربی در استان قزوین دارای پروانه اشتغال بکار هستند.

انتهای پیام/2667/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول