اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام راشدیزدی:

ازدواج مهم‌ترین مسئله در زندگی انسان است

یک استاد حوزه و دانشگاه، مسئله ازدواج را مهم‌ترین مسئله در زندگی انسان دانست و گفت: زن و مرد بر مبنای رعایت قوانین و مقررات دینی یکی می‌شوند.

ازدواج مهم‌ترین مسئله در زندگی انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام محمد کاظم راشدیزدی شامگاه سه‌شنبه در مسجد الغدیرخورموج و در جمع مردم این شهر، اظهار داشت: خلقت بر قانون زوجیت استوار گشته بدین معنا که از ذرات درون اتم پروتون‌ها، نوترون‌ها و الکترون‌ها ساخته شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از موجودات عالم انسان است و این نیز بر این مبنا بنا شده، یکی زن است و یکی مرد و این دو با هم ترکیب می‌شوند و از ترکیب آن دو موجود دیگر  متولد می‌شود و این قانون عالم است.

راشدیزدی خاطرنشان کرد: ادیان الهی و ابراهیمی که آمده‌اند به این مسئله توجه داشته‌اند و هشدار دادند که غریزه جنسی برای بقای نوع انسانی است.

وی اضافه کرد: غریزه گرسنگی، تشنگی، حتی غریزه صیانت نفس و خود دوستی برای بقای فرد است ولی غریزه جنسی برای بقای نوع انسانی است که منقرض نشود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: زاویه دارای دو ضلع است اگر هر یک از این اضلاع را بردارید زاویه به خط تبدیل می‌شود و زن و مرد نیز چنین است.

وی با بیان اینکه زن و مرد میل ترکیبی دارند، افزود: زن بعلاوه مرد می‌شود یک انسان و هر مردی که زن ندارد نامعتدل است و ازدواج امری طبیعی و الهی است.

راشدیزدی، مسئله ازدواج را مهم‌ترین مسئله در زندگی انسان دانست و خاطرنشان کرد: زن و مرد بر مبنای رعایت قوانین و مقررات دینی یکی می‌شوند.

راشدیزدی با اشاره به اینکه مسئولیت پسر و دختر بر عهده والدین است، تاکید کرد: خانواده‌ها در ازدواج فرزندان خود دقت داشته باشند.

وی تأکید کرد: زوجین باید در بعد دینی شرایط متناسب را دارا باشند و اگر متناسب نباشند ترکیب نمی‌شوند.

راشدیزدی بیان داشت: وقتی ازدواج صحیح در یک خانواده انجام می‌گیرد موجب شادی ده‌ها خانواده می‌شود و اگر عکس آن انجام شود امواجی در خانواده‌ها بوجود می‌آید بنابراین باید در امر ازدواج دقت کرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه عشق در خانواده لازم بوده اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: ملاک مدرک نیست ملاک شخص به شخص و مغز به مغز است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح، امام جمعه خورموج نیز گفت: در شهر خورموج بیش از 30 مسجد وجود دارد و در طول ماه‌های محرم و صفر برنامه عزاداری در این مساجد معمولاً برقرار است.

امام جمعه خورموج متذکر شد: شهرستان دشتی مفتخر به پرورش عالمان بزرگ دینی است و همچنین شهدای بزرگ و گرانقدری همچون نخستین شهید روحانی استان بوشهر شهید حجت‌الاسلام ابوتراب عاشوری، شهید بین‌الملل حجت‌الاسلام حسن ابراهیمی، شهدای مقابله مستقیم با استکبار جهانی شهیدان مهدوی و توسلی و شهید میر بهزاد شهریاری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و بیش از 200 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

انتهای پیام/66006/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول