اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

کسی جرأت از بین بردن فرهنگ‌های غلط ازدواج را ندارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: متاسفانه فرهنگ‌های غلطی در امر ازدواج مرسوم شده و کسی جرأت از بین بردن آن و حتی صحبت کردن در خصوص حذف این فرهنگ‌ها را ندارد و رسانه‌ها باید در این خصوص و تسهیل امر ازدواج از داشته‌های خود استفاده کنند.

کسی جرأت از بین بردن فرهنگ‌های غلط ازدواج را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با موضوع ازدواج و توجه به سلامت این قشر از جامعه اظهار کرد: ازدواج امر مقدس و الهی است که عمل به آن خیر و برکات زیادی به دنبال دارد و دستاوردهای فردی و اجتماعی آن بسیار است و در عین حال عمل نکردن به آن عواقب جبران‌ناپذیری بر دوش جامعه می‌گذارد.

وی افزود: برای تشویق جوانان به امر ازدواج، باید ظرفیت‌ها و فرصت‌های جامعه را به دقت شناسایی و با تقسیم کار مناسب بین نهادها و ادارات در این خصوص اقدام کرد.

نصرتی اظهارکرد: آگاه‌سازی یکی از اصولی است که می‌تواند در تبیین امر مقدس ازدواج نقش‌آفرینی کند و باید از ظرفیت رسانه‌ها در این امر به خوبی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: نیاز جامعه به مراتب بیشتر از خدماتی است که انجام شده و یا می‌شود و برای تشویق جوانان به امر ازدواج باید سبک گفتمان و زندگی را تغییر دهیم.

نصرتی گفت: متاسفانه فرهنگ‌های غلطی در امر ازدواج مرسوم شده و کسی جرأت از بین بردن آن و حتی صحبت کردن در خصوص حذف این فرهنگ‌ها را ندارد و رسانه‌ها باید در این خصوص و تسهیل امر ازدواج از داشته‌های خود استفاده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: وظیفه سنگینی در قبال جوانان داریم و همه باید در خدمت نسلی که در انقلاب پروش یافته‌اند، باشیم.

نصرتی گفت: خدمت به جوانان و رفع مشکلات آنها، یک وظیفه دینی و انسانی است و به عنوان یک فرد مسلمان که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم نباید شاهد و نظاره‌گر تباهی و از بین رفتن جوانان باشیم.

افزایش 6 درصدی طلاق کاهش 5 درصدی ازدواج در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه با بیان این که افزایش طلاق و کاهش ازدواج، خطری است که جامعه را تهدید می‌کند، اظهار کرد: در هفت ماه گذشته منتهی به آبان، نرخ طلاق در استان شش درصد افزایش و میزان ازدواج پنج درصد کاهش یافته و میانگین سنی ازدواج بالا رفته و با تداوم این موضوع، متاسفانه رشد جمعیت، منفی و خانواده از هم می‌پاشد.

مهدی اسماعیلی از سالمندی و افزایش جمعیت سالمند نیز به عنوان تهدیدی دیگر برای جامعه یاد کرد و گفت: باید جوانان را باور کنیم و به آنها میدان دهیم و برای رفع مشکلات پیش پای آنها همه با هم تلاش کنیم چرا که اگر در این خصوص به همنوایی نرسیم کار به جایی نخواهد رسید.

وی همچنین به اهمیت مقوله سلامت در جوانان اشاره کرد و گفت: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت، فردی که در رفاه کامل جسمی، روانی، ذهنی و اجتماعی باشد، یک فرد سالم است.

اسماعیلی افزود: سلامت یک فرد، صرف داشتن سلامت جسمی نبوده و باید تمام شاخص‌ها را با هم داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: هم در برنامه چهارم و هم در برنامه پنجم توسعه، توجه خاصی به مقوله سلامت در بین جوانان شده و هر دستگاهی موظف به اختصاص اعتباری از بودجه خود به این امر است.

اسماعیلی گفت: توانمندسازی جسمی روانی جوانان مقوله بزرگی است و ابعاد مختلفی دارد که با همکاری و تلاش تمام دستگاه ها، دستیابی به این مهم امکان پذیر است.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول