اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه:

ایران علم مفید برای بشریت را دنبال می‌کند

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه ایران اسلامی علمی را دنبال می‌کند که برای بشریت مفید باشد، گفت: برخی از کشورهای مستکبر پیشرفت‌های علمی را در راستای تخریب بشریت به‌کار می‌گیرند.

ایران علم مفید برای بشریت را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهدی خدایی عصر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات مطلع‌الفجر در مجمع پژوهشگران و پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار داشت: پژوهش تنها راه‌حل رسیدن به اقتدار ملی برای یک کشور است.

خدایی با تاکید بر اینکه پژوهش امری مهم است، ادامه داد: اگر پژوهش انجام نگیرد، آموزش‌ها پویایی خود را از دست داده و پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در دین اسلام نیز پژوهش مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: خوشبختانه در کشور به‌ خوبی به این مقوله پرداخته شده و آثار ارزشمندی به‌ دست آمده است.

به گفته رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه، پژوهش موجب می‌شود اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها در مسیر درست قرار بگیرند و باید بسترهای پژوهش فراهم شود.

خدایی با اشاره به اینکه امروز 11 درصد رشد علمی دنیا در اختیار دانشمندان ایرانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید با زبان علم با دنیا حرف بزنیم.

این مسئول کشوری را مقتدر دانست که براساس دانایی حرکت کند و بالاترین قدرت علمی دنیا را برای دستیابی به جدیدترین یافته‌های بشری در اختیار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی علمی را دنبال می‌کند که برای بشریت مفید باشد، عنوان کرد: برخی از کشورهای مستکبر پیشرفت‌های علمی را در راستای تخریب بشریت به‌کار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه متذکر شد: دانشمندان ایرانی در مراکز علمی و تحقیقاتی با وجود محدودیت‌ها، کارهای بزرگی با حمایت مسئولان انجام داده‌اند.

خدایی مقام معظم رهبری را پرچم‌دار حرکت پیشرفت علمی در کشور بیان کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب نکات لازم را به محققان و دانشگاهیان گوشزد می‌کنند.

وی تاکید کرد: پژوهش‌هایی که در کشور انجام می‌گیرند باید هدفمند، بومی‌شده، کاربردی و دارای مشتری باشند و دولت نیز از حرکت‌های علمی و افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

خدایی تصریح کرد: پتانسیل‌های خوبی در مراکز آموزشی و تحقیقاتی در کشور ما وجود دارد که باید با استفاده از نیروی انسانی توانمند و باانگیزه به قله‌های بلند علمی در دنیا برسیم.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول