اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رخداد عظیم فرهنگی-59

پدر شهید فهمیده: محمدحسین به فرمایشات امام راحل عمل می‌کرد

پدر شهید فهمیده گفت: زمانی‌که فردی جرات نداشت نوارهای سخن‌رانی حضرت امام (ره) را با خود داشته باشد، محمدحسین پیام‌ها و نوارهای ا‌یشان را گوش می‌داد و به فرمایشات امام راحل عمل می‌کرد.

پدر شهید فهمیده: محمدحسین به فرمایشات امام راحل عمل می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدتقی فهمیده ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز از سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه اظهار داشت: تنها چیزی که باعث سرکوبی و نابودی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی می‌شود، توجه دانش‌آموزان به فریضه نماز است.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که دانش‌آموزان شهید با فدا کردن جان خود از شرف و آبروی کشور دفاع کردند، دانش‌آموزان امروز نیز با قلم و تفکر خلاق خود باید پاسدار آرمان‌های این انقلاب باشند.

به گفته پدر شهیدان محمدحسین و داوود فهمیده، مدیران و معلمانی که در مدارس وظیفه تعلیم دانش‌آموزان را برعهده دارند، باید قدر نعمت الهی که خداوند به آن‌ها عطا کرده را بدانند و در صورت مقدور بودن، حداقل دو دقیقه در روز از زندگی شهدای دانش‌آموز برای شاگردان خود سخن بگویند.

وی وظیفه خطیر معلمان را از جمله گران‌قدرترین وظایف دانست و تاکید کرد: اگر هر کدام از دانش‌آموزان در زندگی خود با مشکلی روبه‌رو شدند، برای رفع آن می‌توانند با حضور بر سر مزار شهیدان و درد و دل کردن با آن‌ها اندکی روح خود را تسلی بخشند.

فهمیده تصریح کرد: از فرزندم محمدحسین چه در زمان کودکی و چه هنگامی که خود را برای جبهه آماده می‌کرد، قطره‌ای اشک در چشمان او ندیدم و زمانی‌که فردی جرات نداشت نوارهای سخن‌رانی حضرت امام (ره) را با خود داشته باشد، محمدحسین پیام‌ها و نوارهای ا‌یشان را گوش می‌داد و به فرمایشات امام راحل عمل می‌کرد.

وی یادآور شد: محمدحسین برای نخستین‌بار از طریق کاروان‌های اعزامی رزمنده‌ها به شهرستان پاوه در استان کرمانشاه آمده بود که به‌دلیل پایین بودن سن‌، او را به کرج بازگرداندند و ایشان بعد از این ماجرا با شهامت می‌گفت که من برای دفاع از اسلام جان خود را فدا خواهم کرد.

پدر شهیدان محمدحسین و داوود فهمیده؛ خانواده شهدا را خادم شهدا خواند و گفت: این خانواده‌ها از هیچ‌کس و هیچ سازمانی انتظاری جز احترام به خون شهدا ندارند.

انتهای پیام/2700/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول