اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ملی نخبگان کرمانشاه:

زنان در انقلاب اسلامی نقشی موثر ایفا کردند

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه گفت: در تاریخ مقاومت هشت ساله ایران اسلامی در هنگام هجوم بیگانگان زنانی با بصیرت اسلامی و سلامی و تبر به دست با پیروی از ابراهیم خلیل‌الله به نبرد نابرابر دشمن رفتند.

زنان در انقلاب اسلامی نقشی موثر ایفا کردند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مریم اسلام‌پناه بعد از ظهر امروز در گردهمایی فعالان حوزه زنان، نخبگان و فرهیختگان برجسته با استاندار کرمانشاه اظهار داشت: زنان نیمی از پیکره جامعه را تشکیل داده و در روند توسعه، مشارکت‌های بسیاری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به تحقیقاتی که در حوزه زنان صورت گرفته نگاه‌ها به زن در سطح جهان معطوف شده و استراتژی‌های کارآمدی برای پرداختن به جنس زن به ‌کار گرفته شده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کرمانشاه به جایگاه قوی زن ایرانی بعد از انقلاب اسلامی در جامعه اشاره کرد و افزود: با دریافت‌‌های عمیق دینی، شعور و شناخت امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و تحول عظیم فرهنگی، نگرش عمیق نسبت به زن در جامعه دگرگون شد.

اسلام‌پناه خاطرنشان کرد: در تاریخ مقاومت هشت ساله ایران اسلامی در هنگام هجوم بیگانگان زنانی با بصیرت اسلامی و تبر به‌دست با پیروی از ابراهیم خلیل‌الله به نبرد نابرابر دشمن رفتند.

وی از دلاور زنانی در طول سال‌های دفاع مقدس در بخش‌های پزشکی، پشتیبانی و... یاد کرد که سنگرهای مقاومت را ترک نکرده و  بعدها در شاخص‌های توسعه انسانی نقش موثری را ایفا کردند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کرمانشاه اذعان داشت: در جامعه کنونی که به رشد و حضور زنان در بیرون از خانه اهمیت داده می‌شود، زنان با الگوپذیری از حضرت فاطمه (س) روند متعادل و مناسبی را برای پیشرفت خود به‌کار بگیرند.

وی خواستار احقاق حقوق زنان در جامعه از دولت تدبیر و امید شد و از استاندار کرمانشاه خواست که با تدبر و دقت لازم بسترهای مناسب را برای به‌کارگیری زنان در حوزه‌های مختلف استعدادی خود فراهم کند.

اسلام‌پناه ابراز داشت: برنامه‌ریزی یک برنامه استراتژی با در نظر گرفتن اهداف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت می‌تواند از اولویت‌های مهم در حوزه زنان در جامعه باشد.

به گفته این مسئول، توجه به اشتغال زنان در حوزه‌‌های مختلف، بها دادن به زنان سرپرست خانوار از نظر معیشت، حمایت از مشاغل خانگی و به ‌وجود آوردن بستر مناسب برای ورود زنان به عرصه‌های مختلف از مهم‌‌ترین راهکارها به‌ شمار می‌آید.

اسلام‌پناه متذکر شد: به‌ وجود آوردن پارک بانوان، توجه به اقشار مختلف زنان در روستاها، توجه به جایگاه سازمانی زنان در ادارات، بیمه کردن زنان خانواری که زیر پوشش هیچ سازمان حمایتی نیستند و انتخاب صحیح زنان در سطوح مدیریتی متناسب با توانمندی‌‌های آنان از راهکارهای دیگر موفق در حوزه زنان است.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول