اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس تکید کرد

ضروت رفع مشکلات هرچه سریع‌تر صنعت و معدن

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان موافق در جلسه رأی اعتماد به وزیر صنایع از نعمت‌زاده دفاع کردم و انتظار می‌رفت در حل مشکلات صنعت و معدن به ویژه سیرجان و بردسیر به عنوان قطب معادن بیش از این کوشا باشند.

ضروت رفع مشکلات هرچه سریع‌تر صنعت و معدن

شهباز حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در راستای وظایف نمایندگی و انجام امور نظارتی در مسیر حل مشکلات مردم ضمن تقدیر از عملکرد 100 روزه دولت یازدهم سئوالات خود را به پنج وزیر این دولت مطرح کردم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هفته گذشته سئوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت، نفت، اقتصاد و دارایی، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی را عنوان کردم.

حسن‌پور ابراز داشت: عدم توجه به معادن کشف شده و قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه اقتصادی، عدم توجه به معادن فعال به ویژه در حوزه سیرجان و بردسیر، عدم اشتغال جوانان متخصص بومی در بخش معادن و بازرگانی و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی که کم‌‌رغبتی سرمایه‌گذاری کارآفرینان را موجب شده است، سرفصل سئوالاتم از نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

وی افزود: عدم گازرسانی به روستاها و شهرک‌های صنعتی با وجود تکلیف برنامه چهارم و پنجم توسعه و روند کند گازرسانی به برخی شهرها و روستاهای کشور به ویژه سیرجان و بردسیر سبب کند شدن رونق اقتصادی در شهرک‌های صنعتی شده را از وزیر نفت پرسیدم.

حسن‌پور بیان داشت: به دلیل تاخیر در تکمیل جاده سیرجان - گل‌گهر - شیراز که موجب کشته و زخمی شدن جمعی از هم‌شهریان سیرجانی شده است و عدم تکمیل جاده سیرجان - کرمان، جاده سیرجان - بافت، نحوه نامطلوب هزینه‌کرد بودجه ساخت بیمارستان‌‌های کشور به ویژه بیمارستان 200 تختخوابی سیرجان و علت تاخیر در تعیین و تکلیف بیش از 5 هزار متقاضی زمین و مسکن در سیرجان را از وزیر راه و شهرسازی جویا شدم.

وی در طرح سئوالات خود از وزیر آموزش و پرورش و وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد: عدم رسیدگی به غذا و وضعیت مدارس شبانه‌روزی و کوتاهی اصل 44 قانون اساسی و همچنین قانون معدن کشور و واگذاری بی‌سابقه و غیرقابل قبول امکانات دولت به شرکت‌ها و بخش‌های شبه‌دولتی که از سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی به فعالیت‌ها جلوگیری می‌کند را از این دو وزیر توضیح خواستم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در تشریح سئوالات متعدد خود از نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: بنده به عنوان موافق در زمان جلسه رای اعتماد وزرا از ایشان دفاع کردم و انتظار می‌رفت در حل مشکلات صنعت و معدن کشور و به ویژه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر به عنوان قطب معادن کشور بیش از این کوشا باشند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیاز شدید کشور به رونق اقتصادی است و معادن به عنوان بهترین، مناسب‌ترین، با صرفه‌ترین، اشتغالزاترین و ارزآورترین فعالیت کشور می توانند جایگزین مناسبی برای صادرات نفت باشند و به تولید و اقتصاد کمک شایانی کنند.

حسن‌پور اذعان داشت: شاهد کندی کار در این حوزه هستیم، تعداد قابل توجهی از معادن مس کشور هم‌اکنون در اختیار شرکت ملی مس ایران است که می‌طلبد، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه فعال شدن معادن که بخشی از آنها در حوزه شهرستان‌های سیرجان و بردسیر قرار دارد بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: عدم توجه به اکتشاف معادن مقوله جدی دیگری است که در قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور و در سند چشم‌انداز 20 ساله اهمیت خاصی به آن داده شده است، اما تاکنون تنها کمتر از 70 درصد از موارد پیش‌بینی شده در برنامه چهارم انجام شده و هنوز ورودی به برنامه پنجم توسعه صورت نگرفته است که این امر سبب عدم استفاده از منابع خدادادی زیرزمین است.

حسن‌پور تصریح کرد: عدم اجرای صحیح و کامل اصل 44 قانون اساسی در تمام زمینه‌ها به ویژه در بخش معادن و بازرگانی داخلی در شرایط حساس اقتصادی کنونی می‌تواند ضمن رونق بخشیدن به اقتصاد کشور، بخشی از خواسته‌های به‌حق مردم به ویژه جوانان متخصص تحصیل کرده را برای اشتغال دائم فراهم آورد و می‌طلبد که شرکت‌های صنعتی و معدنی در حوزه سیرجان و بردسیر در زمینه به کارگیری نیروها اولویت را به جوانان جویای کار بومی در نظر بگیرند تا از حضور مدیران پروازی جلوگیری شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از وزیر صنعت‌، معدن و تجارت انتظار داریم از افزایش بی‌رویه قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی جلوگیری کند تا در وضعیت فعلی کشور که باید حمایت همه جانبه‌ای از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان صورت گیرد، کم‌رغبتی را در آنها به وجود نیاوریم بلکه سبب شویم با ایجاد شرایط آسان احداث واحدهای صنعتی جدید را در شهرک‌های صنعتی به ویژه سیرجان و بردسیر شاهد باشیم.

انتهای پیام/2446/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول