اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

صادرات 68 درصدی کالای صنعتی و معدنی از همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات 68 درصدی کالاهای صنعتی و معدنی از گمرک همدان طی امسال خبر داد.

صادرات 68 درصدی کالای صنعتی و معدنی از همدان

سعید سیاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در هشت ماه امسال بیش از 85 میلیون دلار و 795 هزار تن کالای صنعتی و معدنی از گمرک همدان صادر شد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا 68 درصد صادرات استان را از آن خود کرده است، افزود: صادرات زیربخش صنعت در این مدت 78 میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه رشد صادرات کالا در زیربخش صنعت، 349 درصد بوده است، ابراز داشت: این میزان از نظر وزنی 819 هزار تن بوده و 770 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سیمان مهمترین کالای صادراتی بخش صنعت بوده است، گفت: این محصول با صادرات 57 میلیون و 284 هزار دلار، 45 درصد صادرات را از آن خود کرده است.

سیاری با بیان اینکه صادرات زیربخش صنعت شامل 140 قلم کالا بوده است، افزود: چینی‌آلات بهداشتی، کابل و سیم آلومینیومی، ظروف تفلون و کاشی از اقلام عمده این بخش به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه در زیربخش مواد شیمیایی 6 میلیون و 131 هزار دلاری صادرات داشته‌ایم، گفت: مهمترین کالای این بخش شامل وازلین غیر دارویی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: صادرات در زیربخش معدن نیز به میزان یک میلیون و 502 هزار دلار و وزن 19 هزار و 323 تن برآورد شده است.

انتهای پیام/89002/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول