اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خزانه معین کهگیلویه و بویراحمد:

عدم توجه به معیشت ذیحسابان فسادآور است

معاون هزینه و رئیس خزانه معین استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 50 درصد ذیحسابان استان با مشکل مالی مواجه هستند، گفت: عدم توجه به معیشت ذیحسابان دستگاه‌های اداری و اجرایی، فسادآور است.

عدم توجه به معیشت ذیحسابان فسادآور است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غضنفر آرام شامگاه دوشنبه در جمع ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر نقش ذیحسابان در دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: ذیحسابان اکنون برای ادامه مسئولیت سنگین خود در دستگاه‌های اداری موانع و مشکلات زیادی دارند که اگر نگاه حمایتی مقام ارشد اجرایی این استان نباشد، با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

معاون هزینه و رئیس خزانه معین استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برداشت‌های متفاوت از قوانین مالی، لغو مصوبه‌های دولت قبلی از سوی مجلس، عدم مبادله به موقع موافقت‌نامه، عدم همکاری بانک و صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی از جمله این مشکلات هستند.

آرام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم توجه به معیشت ذیحسابان در ادارات گفت: ذیحسابان در هر اداره‌ای قاضی آن مجموعه هستند که اگر به لحاظ مادی تامین نباشند، خطر فساد و رشوه یک تهدید بزرگ برای آنان خواهد بود.

وی ادامه داد: اکنون با کسری اعتبار برای پرداخت اضافه کاری و برخی هزینه‌های جانبی به ذیحسابان مواجه هستیم که اگر فکری به حال این موضوع نشود علاوه بر تهدیدهای اشاره شده، شاهد کیفیت پایین کارها خواهیم بود.

این مسئول مالی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 50 درصد ذیحسابان این استان با این مشکل مالی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه یک ذیحساب کاربلد و با دانش، دستگاه اجرایی را بیمه می‌کند، ابراز داشت: یکی دیگر از مشکلات مهم ذیحسابان، شانه خالی کردن مدیران از زیر بار مسئولیت پرداخت‌های خود است به طوری‌که مدیران بدون پذیرش ماده 91 قانون، مسئولیت هر امضا و پرداخت خود را متوجه ذیحساب می‌کنند که این کار درستی نیست و باید اصلاح شود.

معاون هزینه و رئیس خزانه معین استان کهگیلویه و بویراحمد عدم آشنایی مدیران با قوانین مالی و محاسباتی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد.

انتهای پیام/82005/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول