اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش

طرح رازک در قم اجرا می‌شود

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از اجرای طرح رازک در مراکز این کانون به منظور هدایت نوجوانان به سمت مطالعه کتاب‌های علمی خبر داد.

طرح رازک در قم اجرا می‌شود

محمد مخلصی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در هفته پژوهش اظهار داشت: 23 تا 28 آذرماه به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده و در کانون نیز فعالیت‌هایی در دستور کار قرار گرفته تا دانش‌آموزان به سمت مطالعه هدفمند پیش بروند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد سیر مطالعاتی، روحیه جست‌وجوگری و کاوش‌گری، تقویت روحیه پرسش‌گری در نوجوانان و جوانان مهم‌ترین هدف برنامه‌های هفته پژوهش کانون است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم عنوان کرد: آثار علمی و پژوهشی کسانی که در برنامه کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت داشته‌اند در هفته پژوهش در قالب نمایشگاهی در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به طرح رازک گفت: در این طرح نوجوانان به سمت مطالعه هدفمند کتاب‌های علمی هدایت می‌شوند و حس مطالعه در آن‌ها تقویت می‌شود تا بتوانند مسیرهای پیشرفت را طی کنند.

مخلصی به اجرای طرح اقدام‌پژوهی اشاره کرد و افزود: در این طرح با دستیابی به مسائل و مشکلات جامعه، پس از بررسی آن‌ها، راهکار به صورت عملیاتی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف برنامه‌های هفته پژوهش، تولید پژوهش نیست بلکه در نظر داریم روحیه پرسش‌گری و جست‌وجوگری را در نوجوانان ایجاد کرده تا در نهایت سیر مطالعاتی در فعالیت‌های پژوهشی داشته باشند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: 9 مرکز ثابت فرهنگی و هنری، 2 مرکز سیار روستایی و یک کتابخانه پستی در مناطق روستایی استان فعال هستند.

وی عنوان کرد: بخش‌های مرکزی و کهک دارای کتابخانه سیار هستند و در مکان‌هایی که کتابخانه سیار وجود ندارد از طریق کتابخانه پستی ارائه خدمات صورت می‌گیرد.

مخلصی خاطرنشان کرد: مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب‌ها را به متقاضیان تحویل می‌دهد و از سوی این مرکز فعالیت‌های سرگرمی نظیر قصه‌گویی،‌ بازی و کارهایی مانند نمایش فیلم و توزیع کتاب برای گروه سنی 6 تا 16 سال به صورت سیار در مکان‌های مختلف ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم قراردادی با اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان منعقد کنیم تا با ارائه فعالیت‌هایی فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان تقویت شود.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول