اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات دانشگاه پزشکی بیرجند تأکید کرد

لزوم ارتباط بیشتر تشکل‌های دانشجویی و مسئولان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای رفع آفت‌های تشکل‌های دانشجویی بر ارتباط بیشتر تشکل‌های دانشجویی با یگدیگر و مسئولان دانشگاه تأکید کرد.

لزوم ارتباط بیشتر تشکل‌های دانشجویی و مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، اصغر زربان امشب در جلسه بررسی چالش‌های تشکل‌های دانشجویی و راهکارهای آن، اظهار داشت: ما در دانشگاه دانش علمی دانشجویان را افزایش می‌دهیم اما قابلیت‌ها و پتانسیل‌های آن‌ها را افزایش نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه در دانشگاه تنها به نمره‌های علمی دانشجویان توجه می‌شود، تصریح کرد: در این میان تشکل‌های دانشجویی نیز تنها به مسائل سیاسی توجه می‌کنند و از بعضی از مسائل مهم جا مانده‌اند.

القا کردن انتظارات خود به دانشجو با تشکل‌های دانشجویی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: مسئولیت‌پذیری، انتقادپذیری و قدرت کارآفرینی دانشجو از جمله موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه باشد.

زربان با بیان اینکه ما باید در دانشجو این قابلیت را به وجود بیاوریم که خودش تفکر خلاق داشته باشد، افزود: این موضوع باید به دانشجو آموزش داده شود و تشکل‌های دانشجویی در این زمینه کم‌کاری می‌کنند.

وی متذکر شد: ما باید بدانیم از دانشجوی خروجی خود چه انتظاری داریم و در طول دوران دانشجو بودن او این انتظارات را تحت عنوان تشکل‌های دانشجویی به او القا کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به راهکارهای آفت‌های تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و اذعان داشت: باید تشکل‌های دانشجویی با یکدیگر  و مسئولان بیشتر ارتباط برقرار کنند تا به راهکارهای مناسبی برسند.

زربان یادآور شد: دانشجو نباید تحت تأثیر شرایط قرار گیرد و به جایی برسد که بتواند به طور منطقی بر شرایط تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه برای این تأثیرگذاری دانشجو باید دانش و آگاهی کافی داشته باشد، اذعان داشت: تشکل‌های دانشجویی باید کارگاه‌های آموزشی در این زمینه برگزار کنند تا این دانش را در دانشجو به وجود آورند.

تشکل‌های دانشجویی فرصت شناخت واقعیت‌ها را برای دانشجو فراهم کنند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خطاب به دانشجویان گفت: شما باید مسئولیت‌پذیر باشید و اگر در این زمینه کوتاهی کنید به خود و جامعه خیانت کرده‌اید.

زربان با بیان اینکه دانشجو باید واقعیت‌ها را بشناسد و تحلیلی درست از واقعیت‌ها داشته باشد تا بتواند رفتار خود را بر اساس واقعیت‌ها تغییر دهد، خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید این فرصت را برای دانشجو فراهم کنند.

انتهای پیام/69022/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول