اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حیدری مطرح کرد

کم‌کاری دولت و صداوسیما در فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهواز با انتقاد از سیاست‌های دولت درباره کنترل جمعیت گفت: صداوسیمای نیز برای فرهنگ‌سازی در بحث فرزندآوری اقدامی نمی‌کند.

کم‌کاری دولت و صداوسیما در فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری در جلسه شورای فرهنگ عمومی اهواز که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این کلانشهر برگزار شد، اظهار کرد: سیاست انجام شده برای کنترل جمعیت در سال‌های اخیر اشتباه بوده است و فاجعه‌ای را در ایران به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور ایران در حال کاهش است، افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند به سمت صفر شدن این نرخ پیش می‌رویم.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: اگر با این رویه پیش برویم در سال 1395 نرخ رشد جمعیت در کشور به صفر می‌رسد و تا 30 سال دیگر جمعیت ایران به 45 میلیون نفر کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: اگر این کار صورت گیرد یک فاجعه غیرقابل تصور برای جمعیت ایران به وجود می‌آید که در طول تاریخ نیز بی‌سابقه بوده است.

حیدری در ادامه با انتقاد از سیاست‌های دولت درباره کنترل جمعیت گفت: متاسفانه مراکز بهداشتی بر اساس یک باور غلط روج‌های جوان را به فرزند کمتر توصیه و تشویق می‌کنند.

به گفته این استاد خارج فقه و اصول، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز برای زیاد شدن فرزندآوری اقدامی نمی‌کند و این فرهنگ‌سازی را انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه کنترل جمعیت در ایران خواست استعمار و استکبار است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ داشتن فرزند کمتر اصلاح شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اهواز یادآور شد: دشمن برای ما نقشه کشیده است که متاسفانه خود ما‌ یعنی مردم مسلمان و دستگاه‌های اجرایی آن نقشه را مانند یک سرباز اجرا کردیم.

انتهای پیام/72010/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول