اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی اطلاعیه‌ای

شورای فرهنگ عمومی بروجرد درگذشت آیت‌الله مطهری را تسلیت گفت

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد ارتحال عالم ربانی و زاهد، فقیه اهل بیت، اسوه اخلاق و صبر و استاد حوزه‌های علمیه حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی مطهری را تسلیت گفت.

شورای فرهنگ عمومی بروجرد درگذشت آیت‌الله مطهری را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، در اطلاعیه شورای فرهنگ عمومی بروجرد آمده است: ˈبی شک این ضایعه جامعه فرهنگی، دینی، علمی اسلام به ویژه مردم فهیم بروجرد را غرق ماتم و داغدار از دست دادن یکی از وزنه‌های سنگین و رکن رکین عرصه فقه، تقوا و رستگاری کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی بروجرد از زادگاه حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) و بزرگان علم و فرهنگ، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت از دست دادن آن دانشمند فرهیخته و اسوه اخلاق و صبر به حضرت مهدی صاحب عصر و الزمان (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) و مردم ولایی شهرستان بروجرد خود را در این سوگ غم‌انگیز سهیم دانسته و از پیشگاه خداوند متعال علو درجات را برای آن روح ملکوتی مسئلت می‌کند.

گفتنی است، صبح امروز دوشنبه 4 آذر ماه 1392 پیکر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مطهری بروجردی (ره) عالم زاهد، فقیه اهل بیت، اسوه اخلاق و صبر و استاد حوزه‌های علمیه از مقابل حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) در میان انبوه مردم ولایی بروجرد تا بهشت شهدا تشییع شد.

آیت‌الله محمدتقی مطهری بروجردی در سال 1305 هـ ش، در خانواده‌ای اهل علم و تقوا در بروجرد شهر علم و اجتهاد دیده به جهان گشود.

وی دروس مقدمات را در زادگاهش از محضر بزرگانی چون، شیخ علی جواهری، شیخ احمد فیضی، شیخ عبدالحسین خندانی و آیت‌الله میرزا لطف‌الله فقیهی فرا گرفت و عمده دروس سطح را از محضر فقیه بزرگوار آیت‌الله مرعشی‌نجفی آموخت.

آیت‌الله مطهری بروجردی، پس از پایان دروس سطح در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات: سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی، امام خمینی، سیدحسین بروجردی شرکت کرد و از خرمن دانش آن بزرگان خوشه چید.

وی در کنار دروس فقه و اصول در کلاس تفسیر و کلام و فلسفه، علامه طباطبایی و آیت الله صدر شرکت کرد.

از ویژگی‌های اخلاقی آن مرحوم سعه صدر فراموش ناشدنی و آرامش قلبی و معرفتی آن بزرگوار بود.

انتهای پیام/85001/‌ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول