اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور:

متولیان فرهنگی دغدغه فرهنگی داشته باشند

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید دغدغه فرهنگی داشته باشند، گفت: مراکز فرهنگی،مساجد،هیئت‌های مذهبی،روحانیون،مربیان و معلمان نقش اساسی دارند و می‌توانند بنیه دینی جوانان را تقویت کنند.

متولیان فرهنگی دغدغه فرهنگی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، علی‌ محمد صمدیان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: متولیان فرهنگی کشور و به تبع آن استان و شهرستان باید از نظر کیفی به تقویت بنیان دینی و مذهبی در جامعه به ویژه نسل پرسش‌گر جوان اهتمام ویژه داشته باشند.

 فرماندار نور افزود: نسل جوان ما تشنه حقایق است و باید با تقویت مراکز دینی،عرضه گفتمان مناسب و رفع شبهات آنان به نیاز مذهبی‌شان پاسخ گفت تا به سراغ مذاهب و عرفان‌های کاذب و انحرافی نروند.

وی نقش خانواده‌ها را نیز بسیار مهم دانست و افزود: برخی از خانواده‌ها از این امر غفلت کرده و زمام امور را از دست دادند و کنترلی بر فرزندان ندارند که این امر هم از جهات مختلف باعث انحراف جوانان می‌شود.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور ابراز داشت: مراکز فرهنگی،مساجد،هیئت‌های مذهبی،روحانیون،مربیان و معلمان نقش اساسی دارند و با جذب مخاطب و پاسخگوی به نیاز و پرسش‌های آنان می‌توانند بنیه دینی جوانان را تقویت کنند.

رئیس اداره اطلاعات شهرستان نور نیز در این جلسه ابراز داشت: دامنه فعالیت فرقه‌های نوظهور دامن‌گیر افراد شاخص جامعه هم شده و مبلغان این فرق با سوء استفاده از اعتقادات مذهبی و گاهی خانواده‌هایی که مشکل اقتصادی دارند،برای جذب و تبلیغ استفاده می‌کنند.

همچنین نماینده ائمه جمعه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور نیز عدم آگاهی دادن کافی و پاسخ منطقی و قوی به شبهات را دامن‌زدن به فرق مذهبی عنوان کرد و افزود: عدم پاسخگویی مناسب و مطرح کردن موضوع به مراتب خطرناک‌تر است.

حجت‌الاسلام سلیمان حلیمی بیان داشت: خطابه‌های فعلی در مساجد پاسخگوی شبهات نیست و لازم است با برگزاری جلسات مدون برای روحانیون مسائل روز برایشان تبیین شود تا توان پاسخگویی به شبهات را داشته باشند.

 معاون فرهنگی دانشگاه آزاد نور تصریح کرد: روحانیون در مساجد و منابر باید مسائل روز را با ایام و مناسبت‌ها مانند عاشورا به طور صحیح بیان و تبیین کنند تا پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

 انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول