اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع خبرنگاران مطرح شد

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید دستغیب از بیستم آذر به مدت دو شب

مسئول برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهید دستغیب گفت: مراسم نخستین شب بزرگداشت شهید دستغیب با سخنرانی تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و شب دوم با سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید دستغیب از بیستم آذر به مدت دو شب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام سید محمد ابراهیم دستغیب، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مراسم بزرگداشت شهید محراب، آیت‌الله دستغیب، از بیستم آذر ماه جاری به مدت دو شب در مسجد عتیق شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: آثار این شهید که تاکنون مردم به آن کمتر دسترسی داشتند، امسال در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

نوه شهید دستغیب با انتقاد از برخوردها در فارس، تصریح کرد: شهید دستغیب یک چهره ملی بوده که کمتر به وی پرداخته شده است.

رئیس هیئت امنای مسجد عتیق شیراز با اشاره به تخریب منزل شهید محراب آیت‌الله دستغیب بیان کرد: در شهرهای دیگر منزل شهدای محراب را به موزه تبدیل می‌کنند اما در شیراز منزل شهید دستغیب تخریب و به کوچه تبدیل شده است.

مسئول برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله شهید دستغیب بیان کرد: باید اخلاق و منش این شهید به مردم و به ویژه جوانان ما معرفی شود.

دستغیب اضافه کرد: عدم توجه به بعد علمی شهید دستغیب نیز از مواردی است که باعث غربت این شهید عالی‌قدر در شهر خود شده است و همچنین شهید دستغیب نخستین فردی بود که در کشور مراسم دعای کمیل پنج‌شنبه شب‌ها را برپا کرد و پس از آن در کشور فراگیر شد.

وی با ابراز گلایه از عدم همکاری برای برگزاری مراسم بزرگداشت این شهید در شهر شیراز، تصریح کرد: بداخلاقی‌های کنونی به دلیل عدم توجه به شخصیت شهید دستغیب است و اگر وی به جوانان معرفی شده بود، امروز شاهد این بداخلاقی‌ها نبودیم.

نوه شهید محراب آیت‌الله دستغیب ادامه داد: امسال برای نخستین بار به شهدای همراه شهید دستغیب که حدود 11 نفر نیز بودند در مراسم بزرگداشت توجه ویژه‌تری می‌شود.

امام جماعت مسجد عتیق شیراز ادامه داد: مراسم نخستین شب بزرگداشت شهید دستغیب با سخنرانی سید محمدمهدی دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و برادر شهید و مراسم شب دوم با سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، شهید آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز جمعه بیستم آذر ماه 1360 در ساعت 11 و 30 دقیقه در حالی که از منزل با محافظان و اصحاب به صورت پیاده در حال رفتن به مصلی وقت نماز جمعه شیراز بود، توسط یک زن از گروهک تروریستی منافقین مورد حمله انتحاری قرار گرفت که در این حادثه ایشان و 11 تن از همراهان این عالم بزرگوار به شهادت رسیدند.

پایان پیام/‌2448/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول