اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان:

ذخائر موجود آبزی در هرمزگان جوابگوی فعالیت 30 هزار صیاد است

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: ذخائر موجود آبزی در آب‌های هرمزگان جوابگوی فعالیت 30 هزار صیاد است.

ذخائر موجود آبزی در هرمزگان جوابگوی فعالیت 30 هزار صیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالمجید مقصودی ظهر امروز در نشستی پیرامون صید و صیادی، با اشاره به اینکه صید غیرمجاز از عوامل مهم در کاهش صید است گفت: افرادی که به این کار مشغول هستند از جامعه زحمتکش صیادی استان هرمزگان مستثنی هستند.

صید غیر مجاز عواقب ناخوشایندی برای نسل آینده به دنبال دارد

وی تصریح کرد: این افراد سودجو بدون توجه به فصل صید،ادوات مناسب و بی‌ضرر صید و همچنین مقررات صیادی اقدام به صید بی‌رویه، نا به هنگام و غیر مسئولانه می‌کنند که بی‌شک عواقب ناخوشایندی را برای نسل آینده به دنبال خواهد داشت.

مقصودی با بیان اینکه ذخایر آبزیان موجود در آب‌های استان محدود بوده و تنها می‌تواند جوابگوی نزدیک به 30 هزار صیاد استان هرمزگان باشد گفت: متاسفانه افراد سودجویی که به صورت فصلی و یا در هنگام ممنوعیت صید اقدام به صید می‌کنند با بر هم زدن تعادل صیادی نه تنها اشتغال 28 هزار نفر از زحمت کشان جامعه را به خطر می‌اندازند بلکه در صورت ادامه این روند ذخیره برخی از آبزیان مهم اقتصادی موجود نیز منقرض می‌سازند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: صید غیرمجاز میگو با کاهش صید صیادان در فصل صید مجاز باعث شده این صنعت مقرون به صرفه نباشد و سرمایه‌گذاران به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی از این صنعت مهم دوری کنند که نهایت منجر به عدم توسعه و پیشرفت در این صنعت به شکل مطلوب شده است.

انتهای پیام/88007/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول