اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد

فعالیت 29 فروند شناور صید کیلکا در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه 89 فروند شناور صید کیلکا ماهی تعدیل یافته است، گفت: اکنون 29 فروند شناور صید کیلکا در گیلان فعالیت دارند.

فعالیت 29 فروند شناور صید کیلکا در گیلان

حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی مشکلات شیلات را بیشتر در بخش صید و صیادی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در گیلان چهار هدف صید و صیادی دنبال می‌شود، اظهار کرد: صید و صیادی، بازسازی ذخایر، حفاظت از گونه‌های ارزشمند و توسعه آبزی‌پروری جزو سیاست شیلات استان است.

مدیرکل شیلات گیلان با اهمیت دانستن بحث توسعه آبزی‌پروری تصریح کرد: در گیلان 6 هزار و 600 صیاد ثبت شده است که از این تعداد بخش زیادی از آنها در 66 شرکت تعاونی پره صیادی عضویت دارند و حدود 5 هزار نفر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از صیادان استان تالابی هستند، گفت: این صیادان مجوزهایی نیز از محیط زیست دارند.

سعیدی در تعریف صیادان تالابی افزود: صیادان تالابی شامل صیادان کیلکاگیر و خاویاری هستند.

وی بخش صید کیلکا را به دلیل شانه‌دار مهاجم دریای خزر با مشکل خواند و یادآور شد: در این زمینه با کاهش صید شدید مواجه شدیم و دولت در راستای حمایت از صید و صیادی اعتبار 13 میلیاردی را برای این بخش تخصیص داده است.

این مسئول تعدیل 89 فروند شناور را از اقدام‌های شیلات در بخش صید کیلکا ذکر کرد و متذکر شد: اکنون 29 فروند شناور صید کیلکا فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 54 درصد افزایش صید کیلکا داشتیم، خاطرنشان کرد: با تعدیل شناورها فرصت تکثیر به ماهی کیلکا داده شده و وضعیت جمعیت کیلکا ماهیان بهبود یافته است.

سعیدی با اشاره به اینکه طرحی به سازمان شیلات درباره مبارزه با شانه‌دار مهاجم دریای خزر داده شد، تصریح کرد: امیدواریم نحوه مبارزه با شانه‌دار دریای خزر اعلام شود تا بهبود وضعیت ماهیان کیلکا را به دنبال داشته باشیم.

انتهای پیام/2300/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول