اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

تشکل‌‌های دانشجویی به دنبال جاذبه باشند

امام جمعه کرمان در جمع مسئولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کرمان گفت: تمام تشکل‌‌ها باید به دنبال جذب دانشجویان باشند و بداخلاقی‌ها را کنار بگذارند.

تشکل‌‌های دانشجویی به دنبال جاذبه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری صبح امروز در جمع مسئولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کرمان اظهار داشت: کسب علم و دانش همواره از زمان پیغمبر گرامی اسلام (ص) مورد تاکید بوده است.

وی تصریح کرد: همان طور که برپایی نماز، گرفتن روزه در ماه رمضان و ... از سایر واجبات در اسلام است و در صورت عدم انجام گناه مرتکب می‌شویم به دنبال علم رفتن و کسب دانش از ضروریات دین اسلام است که پیامبر (ص) در یک‌هزار و 400 سال طلب علم را یک فریضه نامیدند.

حزب‌الله ناشی از ذکاوت امام موسی‌صدر است

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه وجود حزب‌الله امروزه ناشی از هوش و ذکاوت امام موسی‌صدر است،‌ گفت: تا چند سال گذشته بستگان نزدیک ایشان ادعا می‌کردند که وی هنوز زنده است، اما قذافی ملعون پس از دعوت آنها به لیبی ایشان را به شهادت رساند و مدعی شد که آنها به ایتالیا رفتند که هنوز این داستان به عنوان یک معما باقی مانده است.

وی افزود: با دست خالی در دنیای امروز نمی‌توان حرف زد و آرمان‌های اسلام را پیش برد و با تهدیدات مقابله کرد، اما با کسب علم می توانیم به فضل خداوند در فناوری‌های نوین گام برداریم.

آمریکا بنده ذلیل صهیونیست‌هاست

جعفری با اشاره به صحبت‌‌های اخیر رئیس‌ جمهور آمریکا مبنی بر عدم به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: اوباما پس از یک دور مذاکره نشان داد که در مقابل صهیونیست‌‌ها مانند بنده ذلیل است.

نماینده ولی‌فقیه کرمان عنوان کرد: یک سگ هار در منطقه با سوء‌ استفاده از غفلت مسلمانان رژیم صهیونیستی را به وجود آورد و او را به تمام سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای مجهز کرد.

وی افزود: اما جمهوری اسلامی ایران که اقدامات هسته‌ای خود را زیر نظر آژانس انجام می‌دهد و با نظارت و بازرسی‌‌های سرزده و دوربین‌های مدار بسته آنها کار می‌کند به نظر دشمنان نباید حق داشتن برنامه‌ صلح‌آمیز را داشته باشد.

تشکل‌‌های دانشجویی باید به دنبال علم و بصیرت باشند

امام جمعه کرمان با سفارش دانشجویان و طلاب به فراگیری روزافزون علوم در تمام زمینه‌ها ابراز داشت: مدیریت‌ دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی اگر بصیر و دینی باشند در عملکرد خود دقت می‌کنند و با عمل و رفتار خود منجر به جذب دانشجویان می‌شوند.

وی بیان داشت: روزگاری 60 هزار مستشار نظامی آمریکایی و صهیونیستی در ایران حضور داشتند و تمام درد ما این بود که این افراد به دنبال چه هستند و چه هدفی دارند با پیروزی انقلاب اسلامی وزیر جنگ صهیونیست‌ها اعلام کرد که یک زلزله سیاسی در خاورمیانه رخ داده است و از همان ابتدا بنای ناسازگاری با ایران را برای نابودی گذاشتند.

تشکل‌های دانشجویی دافعه نداشته باشند

جعفری با اشاره به سخن شهید بهشتی پیرامون اینکه  باید جاذبه در حد اعلا و دافعه به قدر ضرورت باشد، گفت: ما باید تلاش خود را بر مبنای جذب دانشجویان بگذاریم و اگر دانشجویی به هر دلیلی منافاتی با آرمان‌‌ها داشت در ابتدا به فکر دفع او از تشکل‌های اسلامی در دانشگاه‌ها نباشیم.

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد: با رفتار و عمل می‌توان دانشجوها را در هر تشکلی به سوی خود جذب کرد، اگر ببینند که مثلا انجمن اسلامی مدرک و نمرات بالاتری در دانشگاه دارد، بیشتر به سمت آن تشکل می‌روند تا اینکه بفهمند اعضای این تشکل از مردودان دروس دانشگاهی هستند.

وی افزود: در بعد تهذیب نفس، نظم، اخلاق و تمام خوبی‌ها اعضای تشکل‌ها باید بکوشند و عملکرد خود را گسترش دهند و به محیط دانشگاه محدود نشوند.

جعفری ابراز داشت: اگر منکری هم در دانشگاه دیدید با راه‌حل‌های منطقی و مشاوره با ریاست دانشگاه و اساتید به دنبال جذب او باشید و بی‌اخلاقی‌ها را کنار بگذارید.

مدرک‌گرایی باید مقدمه کسب علم باشد

امام جمعه کرمان تصریح کرد: نباید در دانشگاه‌ها به دنبال مدرک‌گرایی باشیم و مدرک دریافتی ما باید بیانگر علم و مقدمه‌ای برای کسب دانش بیشتر باشد، همان طور که در زمان‌های نه چندان دور ایران اسلامی مهد پرورش دانشمندان بزرگی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: باید با عقل و علم کافی در تمام رشته‌ها و زمینه‌ها قدرت پیدا کنیم تا آمادگی هرگونه مقابله در برابر دشمنان و تهدیدات آنها را داشته باشیم.

اتحاد مسلمانان جهان مانعی برای زورگویان است

جعفری تاکید کرد: اگر مسلمانان جهان بصیرت و با یکدیگر اتحاد داشتند و به بهانه‌های واهی به تفرقه روی نمی‌آوردند، هیچ کسی جرأت انجام جنایت و اعمال زورگویی علیه کشورهای اسلامی را نداشت.

وی افزود: وقتی رژیم پلید و منحوس صهیونیست با سران برخی از کشورهای عربی و اسلامی در پشت پرده می‌نشینند و علیه ایران اسلامی نقشه می‌کشند، دیگر تکلیف جهان اسلام در این اوضاع مشخص است.

انتهای پیام/80028/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول