اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه مازندران:

جنبش دانشجویی در دفاع از ولایت فقیه پیشتاز است

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه مازندران گفت: در انقلاب اسلامی ما، این ولایت فقیه است که در تمامی عرصه‌ها توانسته است اقیانوس متلاطم امواج حوادث را آرام کند و امروز ما معتقدیم جنبش دانشجویی در دفاع از ولایت فقیه پیشتاز است.

جنبش دانشجویی در دفاع از ولایت فقیه پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه مازندران با بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری در تبیین جنبش‌های دانشجویی اظهار داشت: اصل جنبش‌های دانشجویی دو سویه است یعنی انتظاراتی که این جنبش‌ها از مسئولان دارند و انتظاراتی که مسئولان از آنها دارند.

وی با اشاره به اینکه در بخش انتظارات مسئولان از این جنبش نخستین شاخصه علم‌آموزی است تاکید کرد: رشد علمی است که سبب سلطه در جهان می‌شود و علم‌آموزی همان جدیت دانشجو و وقت گذاشتن استاد در محیط دانشگاه است که اگر استاد هم در علم آموختن کم‌کاری کند، بزرگ‌ترین خیانت به کشور و نظام است.

حسینی ادامه داد: صداقت و صفا و خلوص به ارزش‌های اسلامی و دینی، دومین مولفه‌ای است که در اندیشه‌های مقام معظم رهبری برای جنبش‌های دانشجویی تعریف شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران بیان داشت: با این همه هجمه‌های اجتماعی یکی از بهترین اقشار جامعه، دانشجویان ما هستند.

وی افزود: عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی از مشخصه‌های دیگر جنبش‌های دانشجویی است.

حسینی تصریح کرد: آنهایی که طمع به این مرز بوم دارند بدانند که همین دانشجویان یک زمان در سنگر علم پیشرفت‌های چشمگیری دارند و در زمانی که نیاز باشد شلمچه‌ها و هویزه‌ها را می‌آفرینند.

وی تاکید کرد: حتی اگر استبداد داخلی باشد یعنی خودبینی و خودکامگی در مسئولان هم به وجود بیاید باز دانشجویان ایستادگی می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران افزود: جنبش‌های دانشجویی نباید در پشت افراد مسئول قرار بگیرند، باید در عرصه وارد شوند.

حسینی اظهار داشت: روحیه امید و نشاط در دانشگاه و جنبش دانشجویی یکی دیگر از مولفه‌های مهم جنبش‌های دانشجویی است.

وی ادامه داد: نشاط داشتن در دانشگاه و محیط آن یکی از فاکتورهای مهم است که از این جنبش‌ها انتظار می‌رود شور و نشاط دانشجویی داشته باشند و این روحیه باید حفظ و تداوم پیدا کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی را پنجمین شاخصه جنبش‌های دانشجویی معرفی کرد و گفت : همه ما مدیون افرادی هستیم که اسلام را در جهان استوار و سربلند حفظ می‌کنند و سال‌های سال برای اسلام زحمت کشیده‌اند.

وی افزود: ارزش‌های اسلامی باید حفظ شود و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه که رکن اصلی نظام است باید ترویج شود.

حسینی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ما، این ولایت فقیه است که در تمامی عرصه‌ها توانسته است اقیانوس متلاطم امواج حوادث را آرام کند و امروز ما معتقدیم جنبش دانشجویی در دفاع از ولایت فقیه پیشتاز است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در پایان یادآور شد: مسئولان نیز بسترهای علمی و فضای آرام و زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت جنبش‌های دانشجویی فراهم کنند.

انتهای پیام/86025/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول