اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

دفاع از حقوق هسته‌ای، دفاع از پیشرفت کشور است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اسلامی در مقابل تفکرات سلطه‌گرانه و انحصارگرایانه آمریکا و غرب خواهد ایستاد و از حقوق هسته‌ای خود مقتدرانه دفاع خواهد کرد.

دفاع از حقوق هسته‌ای، دفاع از پیشرفت کشور است

ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: طی نشستی که با عضو تخصصی تیم مذاکره‌کننده کشورمان در نشست ژنو داشتم، ابعاد مختلف و تخصصی مفاد توافقنامه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده در هفته جاری نیز با رئیس سازمان انرژی اتمی کشور دیدار خواهم داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: آمریکا و همپیمانانش با رسانه‌های بی‌شمار خود، در  راستای تأمین منافع و اهداف سلطه‌گرانه خود سعی می‌کنند در تلاشی آشکار برای دامن زدن به ایران‌هراسی، از برنامه‌های هسته‌ای ایران به عنوان خطری برای جامعه بین‌الملل یاد کنند.

وی گفت: این در حالی است که هیچ گونه نشانه‌ای مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای در اختیار ندارند.

کارخانه‌ای افزود: متأسفانه مناسبات امروز جهان بر مبنای قدرت بنا شده و کسانی که از قدرت بیشتری برخوردارند در معادلات سیاسی بین‌المللی نیز از امتیاز و قدرت چانه‌زنی بیشتری برخوردار خواهند بود.

وی ابراز داشت: کشورهای سلطه‌گر بدون هیچ مبنای قانونی در راستای تأمین منافع خود سخت‌ترین فشارها و تحریم‌ها را علیه ملت‌ها اعمال می‌کنند و با مستبدترین دولت‌ها بیشترین رابطه دوستانه برقرار می‌کنند.

رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان، این عمل خود را مبارزه با تروریسم و خود را مدافع حقوق بشر و دموکراسی معرفی می‌کنند و اقدامات نظامی، سیاسی و اقتصادی خود را تئوریزه می‌کنند.

وی افزود: آنچه امروز ما به دنبال آن هستیم، حقوق همه ملت‌هایی است که نمی‌خواهند این مناسبات ناعادلانه را بپذیرند و این تنها دفاع از حق هسته‌ای نیست بلکه مخالفت با سازوکارهای غلط و انحصارطلبانه‌ دشمن است.

کارخانه‌ای گفت: صدها دلیل و نشانه وجود دارد که غرب نگران مسئله هسته‌ای ایران نیست بلکه نظام سلطه با محوریت آمریکا نگران رشد و پیشرفت‌های ملت ایران در حوزه‌های مختلف هستند.

وی ابراز داشت: دشمن نمی‌خواهند ایران اسلامی با پیشرفت‌های خود به یک رقیب راهبردی برای آنها در حوزه علوم و فنون نوین تبدیل شود و به عنوان یک الگو با هویت اسلامی و اقتدار دینی در منطقه مطرح باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار داشت: با وجود فشارها، کارشکنی‌ها و تحریم‌های ظالمانه از ابتدای انقلاب تاکنون، امروز کشور بزرگ ایران شتاب 14 برابری رشد علمی را نسبت به میانگین جهانی دارد.

وی ادامه داد: ایران اسلامی توانسته در اکثر زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری رشد چندبرابری داشته باشد و با وجود این دشمنی‌ها رتبه هفدهم بزرگترین اقتصاد جهان را کسب کند.

کارخانه‌ای افزود: دنیا به اقتدار و نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران در تمام معادلات و مناسبات جهانی اذعان دارد

وی ابراز داشت: امروز حقانیت نظام جمهوری اسلامی برای همگان ثابت شده و آنچه ملت ما انتظار دارد تصحیح رفتارهای آمریکا و غرب در قبال برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است.

رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و داشتن چرخه کامل سوخت هسته‌ای را بر اساس معاهده ان پی تی حق مسلم خود می‌داند و از آن مقتدرانه دفاع می‌کند.

وی ابراز داشت: بدیهی است که اگر جمهوری اسلامی در این مسیر عقب‌نشینی کند آنها با زیر پا گذاشتن حق مسلم و قانونی ملت ایران با بهانه‌گیری‌های دیگری چون حقوق بشر و تروریسم فشارهای خود را شدت می‌بخشند.

کارخانه‌ای گفت: مردم ایران در پرتو وحدت، هوشیاری و ایستادگی قهرمانانه در مقابل زورگویی‌های آمریکا و همپیمانانش خواهند ایستاد و حتی یک قدم از حقوق هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهند کرد.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول