اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

ملت از حقوق خود کوتاه نمی‌آید / غرب ایران هسته‌ای را به رسمیت شناخت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات ژنو گفت: روند مذاکرات در ژنو به طوری پیش رفت که امروز فعالیت هسته‌ای ایران به رسمت شناخته شد.

ملت از حقوق خود کوتاه نمی‌آید / غرب ایران هسته‌ای را به رسمیت شناخت

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در جنوب استان تهران ضمن خسته نباشید به تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به دلیل 3 دوره مذاکرات فشرده و نفس‌گیر در حوزه بین‌الملل اظهار داشت: پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌الملل طی 10 سال گذشته با مناقشات همراه بود.

وی با تاکید بر اینکه امکان توافق در اوایل مذاکرات امکان‌پذیر نبود، خاطرنشان کرد: در ابتدای برگزاری نشست‌های مذاکره، امکان توافق و مذاکرات وجود نداشت اما در نشست‌های صورت گرفته و بررسی پیشنهادات نحوه مذاکرات نزدیک شد و روی پیشنهادات گفت‌وگو و گمانه‌زنی شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس در ادامه بیان کرد: در نشست‌های ابتدایی 1+5 طرف‌های مقابل جمهوری اسلامی ایران و همچنین ایران اسلامی نسبت به طرف‌های مقابلش توافقی نداشتند، اما با برگزاری نشست‌ها نظرهای فی‌مابین‌ نزدیک شد.

 نقوی توافقات اولیه را برای مدت 6 ماه عنوان و تاکید کرد: اگر طی این مدت به مفاد توافق عمل شود طرفین برای مذاکرات کلی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

وی با اشاره به انتظار طرفین در ارتباط با توافق صورت گرفته تصریح کرد: انتظار داشتیم که ایران اسلامی را جزو حلقه‌ هسته‌ای جهان به رسمیت بشناسند که این مهم محقق شد و غربی‌ها نیز خواستند در فعالیت‌های‌ هسته‌ای ایران انحراف نباشد که ما از ابتدا نیز بر این امر تاکید کرده بودیم، چراکه ما از لحاظ شرعی، اعتقادی و غیره به انحراف در فعالیت‌های هسته‌ای اعتقادی نداریم.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: جمهوری اسلامی نیز تاکید داشت که باید طرف مقابل حق هسته‌ای را برای کشورهای منطقه قائل باشد و آن را به رسمیت شمرده تا همه کشورها از این فن‌آوری صلح‌آمیز بهره‌مند شوند که طرف مقابل باید به این موضوع پایبند باشد.

نقوی با اشاره به زورآزمایی جمهوری اسلامی ایران در جهان طی 10 سال گذشته خاطرنشان کرد: ایران اسلامی طی 10 سال گذشته در مقاطع مختلف قدرت، عزت و اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید و به جهانیان فهماند که باید حقوق ایران را رعایت کنند چراکه ملت ایران اصلاً از حقوق خود کوتاه نمی‌آید و هیچ‌کس نمی‌تواند حقوق آن را ضایع کند.

نقوی در بخش پایانی این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه آیا طرف مقابل قابل اعتماد است، تصریح کرد: علیرغم اینکه غرب در عرصه‌های مختلف نشان داده است که پای عهد خود نیست اما این توافق یک تعهد بین‌المللی است و اگر آنها به آن عمل نکنند افکار عمومی جهان به روشنی در می‌یابد که آنها هستند که پای حرف و عهد خودشان نمی‌مانند.

انتهای پیام/2462/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول