اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه وزیر امور خارجه:

توافق‌نامه ژنو حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته است

دستیار ویژه وزیر امور خارجه با بیان اینکه با توافق‌نامه ژنو ایران رسما وارد باشگاه هسته‌ای جهان شده است، گفت: بر اساس این توافق‌نامه حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده است و به همین دلیل نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی از این توافق‌نامه ناراحت هستند.

توافق‌نامه ژنو حقوق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جواد کچوئیان عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: انتظار می‌رود دانشجویان با ارزیابی درست تحولات جهان دیدگاه‌های درستی را به جامعه عرضه کنند.

وی با بیان اینکه قشر فرهیخته کشور را دانشجویان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: ما به دانشجویانی نیاز داریم که ولایتمدار، هوشمند و اندیشمند باشند.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه تردیدی وجود ندارد که ما با غرب دچار تعارضات ساختاری هستیم، گفت: ما از گذشته تا به حال تعاملاتی با غرب داشته‌ایم که هم سودمند بوده‌اند و در مواردی نیز ضرر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در صنعت و علوم دیگر از غرب بهره برده‌ایم، افزود: از طرف دیگر برخی کشورهای اروپایی در کشور ما جنایت‌های زیادی مرتکب شده‌اند.

کچوئیان با اشاره به اینکه ما با استفاده از این تجارب باید یک تعامل خوب با غرب برقرار کنیم، بیان کرد: خوشبختانه بعد از انتخابات اخیر ایران و حضور 73 درصدی مردم در پای صندوق‌های رای موجب شد که غربی‌ها یک تحلیل درست از ایران به دست آورند و تمایل خود را برای مذاکره با ایران اعلام کنند.

وی با بیان اینکه با این توافق‌نامه ایران رسما وارد باشگاه هسته‌ای جهان شده است، گفت: بر اساس این توافق‌نامه حقوق هسته‌ای ما به رسمیت شناخته شده است و به همین دلیل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی از این توافق‌نامه ناراحت هستند.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه ایران از دو طریق اورانیوم غنی شده و آب سنگین به انرژی هسته‌ای دست یافته است، تصریح کرد: مهم این است که ما به این دانش دست یافته‌ایم و غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران به یک نقطه غیر قابل بازگشت رسیده است.

وی افزود: طبق این توافق‌نامه دو طرف باید گام‌هایی بردارند و اگر قرار باشد یک طرف اقدامی انجام ندهد طرف دیگر می‌تواند توافق‌نامه را برهم زند.

کچوئیان با بیان اینکه در متن این توافق‌نامه ایران هیچ تعهدی نداده و همه اقدامات داوطلبانه است، گفت: ایران در هیچ جای توافق‌نامه متعهد نمی‌شود و فقط اعلام می‌کند که برای یک دوره 6 ماهه بیشتر از 5 درصد اورانیوم غنی‌شده تولید نمی‌کند.

انتهای پیام/2258/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول