اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر گز:

یادواره آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم گزی در شهر گز برگزار می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر گز با اشاره به اینکه بودجه شهرداری گز امسال بیش از 10 میلیار تومان است، گفت: یادواره گرامیداشت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم گزی ابتدای اردیبهشت سال آینده در شهر گز برگزار می‌شود.

یادواره آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم گزی در شهر گز برگزار می‌شود

رحیم علی عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته شورای  اسلامی شهر گز اظهار کرد: در حال حاضر 80 درصد کارگران شهر گز تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه هیئت سازمان بیمه تامین اجتماعی اصفهان مصوبه‌ای جهت احداث درمانگاه در شهر گز به تصویب رسانده اند، افزود: توسط مسئولان ذی ربط در سطح شهرستان از جمله فرماندار و نماینده شهرستان شاهین‌شهر، میمه و برخوار پیگیر این مصوبه بوده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر گز با اشاره به قراردادی که با حوزه هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان جهت تاسیس یک سینما بزرگ در این شهر انعقاد کرده‌ایم که سهم حوزه هنری 50 درصد و سهم شهرداری نیز 50 درصد است، ادامه داد: در نظر داریم که این سینما را در دهه فجر جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان گزی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث‌های درمانی خیر محترم مصیبی یک مجموعه بزرگ درمانی در ابتدای خیابان درویش عباس گزی افتتاح کرده است، گفت: قرار است این درمانگاه در 22 بهمن‌ماه به افتتاح برسد.

عباسی با اشاره به فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه درمانی، تاکید کرد: درمانگاه جعفریان در محله آقا شریف این شهر که عملیات اجرایی آن رو به اتمام است، به زودی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حوزه حمل نقل و ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری این شهر و بابیان اینکه در حوزه حمل‌ و نقل زیر نظر سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری شاهین‌شهر هستیم، تصریح کرد: اتوبوس‌های گز به اصفهان، گز به شاهین‌شهر و بلعکس حدوداً هفت دستگاه هستند که در مسیرهای ذکر شده مشغول ارائه خدمت به مردم‌ هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر گز با بیان اینکه دو دستگاه اتوبوس از گز به شاهین‌شهر رسالت خدمت رسانی به مردم را بر عهده‌دارند، اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت در ناوگان حمل‌ و نقل شهری و برون شهر تغییرات ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه حدودا 23 هزار نفر در شهر گز زندگی می‌کنند، اظهار کرد: بیشتر اقوام این شهر بومی هستند که در چند سال اخیر اقوامی از فریدن به این شهر مهاجرت کرده و در گوشه و کنار از شهر سکنی گزیده‌اند.

عباسی با اشاره قدمت تاریخی شهر گز که بیش از 3 هزار 500 است، متذکر شد: یکی از خصوصیات ویژه‌ای که این شهر دارد گویش گزی است که در استان و حتی در کل کشور زیبا و خاص است.

وی با بیان اسامی آثار باستانی شهر گز از جمله مسجد جامع شهر گز، کاروان‌سرای عباسی، امامزاده شاه نعمت‌الله (ع) که از نوادگان امام صادق (ع) است و دو خانه تاریخی یکی خانه تاریخی امینیان و دیگری برومند را می‌توان نام برد، ادامه داد: جهت جذب توریسم، موزه مردم‌شناسی این شهر در دستور کار اعضا شورا و مسئولان شهرستان قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر گز با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها و مصوبات شورای شهر از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی  شورا به نام http://www.gazshora.ir و بعد از نماز مغرب و عشا از طریق اعضا شورا در مساجد این شهر به اطلاع مردم می‌رسد، گفت: قبل از انتخاب شهردار این شهر شورا 18 گزینه با پارامترهای مختلفی مد نظر داشت که در نهایت با تحقیقات مختلفی که صورت گرفت قدرت الله قاسمی به عنوان شهردار گز منصوب‌ شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری گز امسال بیش از 10 میلیارد تومان است، تصریح کرد: تاکنون 90 درصد این بودجه محقق شده که در سال آینده این میزان افزایش پیدا می‌کند.

عباسی در پایان افزود: ابتدای اردیبهشت سال آینده یادواره گرامیداشت آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم گزی با حضور علما و مسئولان کشوری و لشکری در این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/63023/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول