اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسلامی گچساران خبر داد

برگزاری مسابقه پوسترسازی عاشورا در گچساران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران از برگزاری مسابقه سوگواره عاشورایی هنرهای تجسمی پوسترسازی با حضور هنرمندان گرافیست کهگیلویه و بویراحمد در گچساران خبر داد.

برگزاری مسابقه پوسترسازی عاشورا در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید زمان علیپور ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران برپایی سوگواره عاشورایی بیرق‌های برافراشته در دو گروه دستی و رایانه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران یادآور شد: این سوگواره به مناسبت گرامیداشت جانفشانی‌های دلیرمردان کربلا در سال 61 هجری قمری و مریدان آنان در ماه‌های محرم که اقدام به برگزاری مجالس عزا و سوگواری می‌کنند، برگزار می‌شود.

علیپور هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج فرهنگ عاشورایی دانست و تصریح کرد: به تصویر کشیدن وقایع عاشورا در قالب هنر، ماندگاری بهتر و بیشتری در اذهان خواهد داشت.

وی گفت: در این سوگواره که به صورت استانی و با حضور هنرمندانی از سطح شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بوده و از هر شهرستانی چهار گرافیست (دستی - رایانه) حضور خواهند داشت به رقابت خواهند پرداخت.

علیپور با اشاره به زمان و مکان برگزاری این سوگواره افزود: سوگواره عاشورایی استانی هنرهای تجسمی پوسترسازی با عنوان « بیرق‌های برافراشته » در تاریخ 18 آذر ماه در محل باشگاه فرهنگیان گچساران برگزار می‌شود. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با تشریح نحوه برگزاری این سوگواره خاطرنشان کرد: با ارسال نامه به همه شهرستان‌های استان اعلام شد که تا تاریخ 14 آذرماه اسامی افراد شرکت‌کننده را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

علیپور بیان کرد: مراسم افتتاحیه این سوگواره ساعت هشت صبح 18 آذر ماه در باشگاه فرهنگیان گچساران آغاز می‌شود.

وی گفت: هنرمندان می‌توانند بیشترین و مؤثرترین نقش را در بیان مفاهیم دینی، عرفانی و اعتقادی ایفا کنند و باید در این زمینه حضور و نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/82001/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول