اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند

ضرورت بازنگری در ارتباط نیروی انتظامی هرمزگان با خبرنگاران

تعامل با رسانه‌ها به منظور ارتقای شاخص‌های امنیتی همواره مورد تاکید مقامات نیروی انتظامی هرمزگان بوده و هست، اما بعضا برخی از ناهماهنگی‌ها که موارد بروز آن نیز کم نیست، زمینه گسست این تعامل و کم رنگ شدن این نقش را رقم می‌زند.

ضرورت بازنگری در ارتباط نیروی انتظامی هرمزگان با خبرنگاران

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نتایج این تعامل به نحوی است که رسانه‌ها با ایفای نقش خود در سال‌های اخیر به عنوان یکی از ظرفیت‌های موثر در کنار پلیس کمک شایانی را به بهبود شاخص‌های امنیتی، بسترسازی فرهنگی و انتشار رویکردهای پلیس داشته‌اند.

در این میان در کنار تعامل سازنده و مثال زدنی فرماندهی انتظامی هرمزگان و همچنین معاونت‌های تخصصی با رسانه‌های جمعی، متاسفانه پاره‌ای ناهماهنگی‌های تکراری و بی‌نظمی‌ها در فراخوان نیروی انتظامی برای حضور اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی، باعث بروز مشکلاتی شده است که جایگاه نیروی انتظامی که به وصف نظم شناخته می‌شود را مخدوش می‌کند.

در این راستا تاکنون خبرنگاران در جلسات مختلف از مقامات ارشد انتظامی استان خواستار اتخاذ روش‌هایی شده‌اند که در موعد مراجعه برای پوشش جلساتی که نیروی انتظامی دعوت کننده است شرایطی فراهم شود که شان و منزلت خبرنگاران حفظ شود.

اما متاسفانه ناهماهنگی‌ها و نبود وحدت رویه در بین مسئولان انتظامی در رده‌های مختلف و عدم توجیه رده‌های میانی و پایین دست باعث شده است این مشکل به عنوان یک درد مزمن و کهنه همچنان سد راه تعامل بیشتر خبرنگاران با نیروی انتظامی در جهت ایفای وظیفه اطلاع رسانی گردد، به طوری که در بسیاری از مواقع برای حل مشکل ورود اسباب دلخوری و شکایت خبرنگاران فراهم شده است.

نمونه جدید این موضوع، فراخوان اخیر نیروی انتظامی برای شرکت در نشست مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان بود که به رغم دعوت‌نامه و تاکید معاونت اجتماعی به حضور خبرنگاران، هیچ مسئولی در موعد ورود خبرنگاران به مقر مربوطه در راستای هماهنگی حضور نداشته و دژبانی فرماندهی نیز با ذکر این موضوع که هماهنگی جهت ورود خبرنگاران صورت نگرفته است مانع از حضور برخی خبرنگاران شد.

در این میان اگر چه مراجعه خبرنگاران به فرماندهی انتظامی باعث پاسخگویی مسئولان شد اما در نهایت پس از یک ساعت معطلی، خبرنگاران با دلخوری و گلایه محوطه انتظامی را بدون شرکت در نشست یاد شده ترک کردند.

لذا جا دارد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان که بهترین تعامل را با اصحاب رسانه داشته و همواره از رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان امنیت پایدار یاد می‌کند به مجموعه خود تذکر دهد تا در موعدی که نیروی انتظامی از خبرنگاران دعوت به حضور می‌کند ترتیبی اتخاذ کنند که شان و منزلت این قشر حفظ شود چرا که شایسته نیست نیروی انتظامی که در برداشتن گام‌های بزرگ و تامین امنیت استان موفقیت‌های چشمگیری را دارد چنین مسائلی این خدمات را تحت شعاع قرار دهد.

ذکر این نکته ضروری‌ است که رسانه‌های جمعی استان با استفاده از همه ظرفیت خود نهایت تعامل و همکاری را با نیروی انتظامی در جهت فراهم شدن بستر کار بهتر نیرو برای تامین امنیت دارند و نظیر چنین برخوردهایی موجب چالش در فرآیند اطلاع رسانی خواهد شد.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که در برخی از واحدها و پلیس‌های تخصصی هرمزگان، همواره به نحوی شایسته با خبرنگاران رفتار شده و می‌شود.

این در حالی است که فرماندهی انتظامی هرمزگان نیز شخصا بر تعامل و رفتار شایسته با این قشر، در نشست‌های مختلف تاکید دارد.

انتهای پیام/88007/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول