اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده کتاب «سوگ مغان»:

اصالت هنر انسان را متمایز می‌کند

نویسنده کتاب «سوگ مغان» گفت: اصالت هنر انسان را متمایز می‌کند.

اصالت هنر انسان را متمایز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد‌علی علومی‌ امشب‌ در حاشیه یازدهمین نشست «یک مولف یک کتاب» در محل سالن آموزش مجتمع مس سرچشمه با ابراز خوشحالی از نقد کتابش، اظهار داشت: امروز خیلی شاد شدم، زیرا چیزهای زیادی یاد گرفتم و در حقیقت هر چه انسان بیاموزد باز هم نیاز به یادگیری دارد.

وی تصریح کرد: شهر مس سرچشمه به یک قطب فرهنگی تبدیل شده و برگزاری نشست‌های ادبی و حضور این مجموعه در برنامه‌های فرهنگی مایه مباهات است.

نویسنده کتاب «سوگ مغان» افزود: در گذشته امکانات بسیار کم بود به ویژه برای افرادی که می‌خواستند راه نویسندگی را پیش بگیرند شاید تنها یک یا چند کتاب بود، اما امروز با افزایش امکانات تلاش‌ها هم شاید بیشتر شود و استفاده بهینه از امکانات صورت گیرد.

این نویسنده مطرح کشور و استان کرمان اصالت را موجب تمایز هنر انسان خواند و بیان داشت: اثر باید تاثیرگذار باشد، یک کار چند صفحه‌ای با محتوا چه بسا تاثیرگذارتر از تولید انبوه و بی‌محتوا است.

علومی به ایرادهای کتاب خود اشاره و خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اگر تعدد موضوع در این کتاب اتفاق نمی‌افتاد بهتر بود، زیرا ذهن خواننده را به این طرف و آن طرف می‌کشاند.

مجاهد غلامی، استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز کتاب «سوگ مغان» را با رویکرد روانکاوانه و اسطوره‌گرا خواند و بیان داشت: در این کتاب نویسنده کد‌هایی به خواننده ارائه کرده که بهتر بود اینگونه تعیین تکلیف به خود خواننده واگذار می‌شد.

وی تصریح کرد: سوگ مغان برگرفته از تاریخ بومی است و این بومی‌گرایی در کل مجموعه به چشم می‌خورد.

غلامی خاطر ‌نشان کرد: نویسنده کتاب بار رسالت سنگینی بر دوش خود گذاشته و نمی‌تواند از ناگفته‌ها، ناشنیده‌ها و بد‌نوشته‌های تاریخ منطقه خود به آسانی بگذرد.

وی بیان داشت: یکی از سرچشمه‌های اصلی در آثار نویسنده نشان می‌دهد که وی فرزند کویر است و درختچه خیال در کتاب او دیده می‌شود.

غلامی به ضعف‌های کار نویسنده کتاب اشاره کرد و ابراز داشت: ضعف‌های زبانی اندکی در کار وی دیده می‌شود و در برخی اشعار آمده در کتاب اشکالاتی به چشم می‌خورد، اما این نقد‌ها در کنار هنری که در این رمان به کار رفته است به چشم نمی‌آید.

انتهای پیام/80016/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول