اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

تداوم نسیم تغییرات با انتصاب 2 مشاور جدید استاندار گلستان

نسیم تغییرات در استان گلستان پس از روی کار آمدن دولت یازدهم این‎بار در حکم انتصاب دو مشاور جدید از سوی استاندار گلستان تجلی یافته است.

تداوم نسیم تغییرات با انتصاب 2 مشاور جدید استاندار گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، گفته می‎شود استاندار گلستان به مشاورانی که انتخاب می‎کند بسیار اعتقاد دارد و در کلامی که از وی نقل شده، هرگز نقش آنان را تزئینی نمی‎داند.

اینکه به چه میزان این اعتقاد جنبه عملی به خود خواهد گرفت، موضوعی است که در آینده نزدیک مشخص می‎شود هرچند بسیاری بر این اعتقاد هستند که تعامل استاندار با مشاورانش نباید منجر به ضعف مدیران تحت مدیریتش شود و باید سیاست بسیار ظریفی نسبت به تعامل با این دو بخش داشت.

طبیعی است که مشاور وظیفه‎اش مشاوره دادن است و نباید به امور اجرایی ورود پیدا کند، مشاور، نقص‎ها و عیب‎های امور اجرایی را می‎بیند و با تکیه بر تجربیات و علمی که طی سال‌ها کسب کرده، راهکارهای اجرایی ارایه می‎دهد و یا با راهنمایی به موقع نقش‎آفرینی می‎کند.

سرنوشت مشاوران به سرنوشت اتاق فکر دچار می‌شود؟

حال باید دید سرنوشت مشاوران استاندار آیا به سرنوشت نامعلوم اتاق فکر در دولت نهم و دهم دچار می‎شود و یا اینکه با توجه به وضعیت فعلی استان و اعتقاد استاندار، نقشی تاثیرگذار در توسعه این منطقه محروم از توسعه ایفا خواهند کرد.

با توجه به این موضوع طی احکامی جداگانه، دو ابلاغ برای مشاوران جدید استاندار گلستان صادر شد، احکامی که حداقل در یکی از آن خط مشی استاندار هفتم گلستان برای بهره‎برداری از تجربه نیروهای باتجربه استان مستتر است.

در نخستین حکم خطاب به «سیدابراهیم درازگیسو» نخستین استاندار گلستان آمده است: با توجه به تجربه، تعهد و تخصص جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت مشاور اینجانب منصوب می‎شوید.

در این حکم تاکید شده است: امیدواریم که با اتکال به خداوند متعال و بهره‎گیری از تجربیات ارزنده در تنظیم برنامه و برقراری تعامل سازنده با همه عناصر موثر درون و برون سازمانی موفق و موید باشید.

ابراهیم درازگیسو نخستین استاندار گلستان است که در سال 1377 با مستقل شدن استان گلستان از مازندران، سکاندار مدیریت اجرایی این استان شد.

از وی به عنوان نیرویی باتجربه و معتدل نام می‎برند که توانست پایه مدیریتی را برای استان ترسیم کند، روندی که تداوم آن می‌توانست آینده بهتری را برای گلستانی‎ها ترسیم کند.

به نظر می‎رسد، انتخاب درازگیسو به عنوان مشاور استاندار و به عنوان فردی که در بدترین اوضاع در سال‎های اولیه تشکیل استان، گلستان را تحویل گرفته بود بتواند اثرات مثبتی را برای آینده این اقلیم ترسیم کند و تجربیات وی در این اوضاع گوهر گرانبهایی است که صادقلو می‎تواند از آن بهره گیرد.  

همچنین در حکمی دیگر «حمیدرضا قالیباف» به عنوان مشاور استاندار گلستان منصوب شد.

تنظیم ارتباطات خارجی برای تحقق عملی معاهدات خاصه استان‌های همجوار در کشورهای همسایه، اهتمام و پیگیری امر سرمایه‎گذاری یا تجمیع سرمایه‎گذاران فعال داخلی و خارجی برای تحقق برنامه تولید و اشتغال، تنظیم ارتباطات داخلی با مقامات در راستای تحول استان از جمله وظایفی بوده است که به عنوان مشاور به ایشان محول شده است.

همچنین در حکم قالیباف از سوی استاندار، اداره امور دفتر استانداری گلستان در تهران نیز به وی واگذار شده است.

لازم به ذکر است از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یازدهم و فعالیت حسن صادقلو به عنوان استاندار گلستان 14 تغییر مدیریتی در سطح استان شامل چهار مدیرکل استانی و 10 ابلاغ مسئولیت در سطح مجموعه استانداری گلستان صورت گرفته است.

تغییر مدیران اطلاعات استان، تغییر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، انتصاب سیدرمضان حسینی به عنوان مدیرکل حوزه استاندار، علی مرگدری به سمت سرپرست معاونت برنامه‎ریزی استانداری گلستان، سید علیرضا میری به سمت مشاور استاندار در امور عمرانی و محمدتقی بسطامی به سمت رابط استاندار در امور جوانان، رضا مروتی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از این جمله بوده است. 

همچنین انتصاب علی‎اصغر طهماسبی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان، سید ناصر باقری‎رامیانی به عنوان سرپرست اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گلستان، حمیدرضا قالیباف به عنوان مشاور استاندار گلستان و اداره امور دفتر استانداری گلستان در تهران و سید ابراهیم درازگیسو به عنوان مشاور استاندار گلستان از جمله این انتصابات طی چند روز گذشته در سطح استان بوده است.

انتهای پیام/83002/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول