اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر همدان:

نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود

عضو شورای شهر همدان گفت: دانشجویان نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب و همچنین جنگ تحمیلی داشتند و این مهم باید مورد توجه همه قرار گیرد.

نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی بی‌بدیل بود

محمدعلی پرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به آغاز اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به مناطق عملیات جنگی افزود: دو گروه دانش‌آموزان و دانشجویان در دفاع مقدس نقش خاص و ویژه‌ای را ایفا کردند.

وی تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در جبهه‌های نبرد در هشت سال دفاع مقدس قابل توجه است و باید به این مهم افتخار کرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان عمده فرماندهان دوران نبرد هشت ساله ایران و عراق را دانشجویان دانست و بیان داشت: شهیدان همت، شهبازی، زین‌الدین و عرب‌زاده جزو دانشجویان جنگ بودند.

وی اضافه کرد: جنگی که امروز شاهد آن هستیم، جنگ نرم است و بدون شک جنگ نرم از جنگ تحمیلی سخت‌تر خواهد بود.

پرزاد با بیان اینکه انقلاب اسلامی منحصر به یک مقطع خاص نیست، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان چهره جوشان و خروشان مردم در بهمن ماه 57 بارز و مثال‌زدنی است.

وی یادآور شد: دانشجویان نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین جنگ تحمیلی داشتند و این مهم باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اهداف انقلاب اسلامی ایران را بلند و والا خواند گفت: یکی از اهداف مهم ما در دوران انقلاب این بود که خدا حاکم باشد و چیزی جایگزین حاکم اصلی نشود.

وی بحث فرهنگی را یکی دیگر از اهداف انقلاب برشمرد و تأکید داشت: رساندن مردم به اهداف فرهنگی انقلاب سخت و دشوار است چرا که دشمنان سعی بر تغییر فرهنگ مردم دارند.

پرزاد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص فرهنگ انقلابی افزود: حرکات ضد فرهنگی دشمنان کاملاً ملموس است و دشمان با ابزارهای مختلف مانند ماهواره به دنبال کارهای ضد فرهنگی و مخرب فرهنگ مردم ایران هستند.

وی یادآور شد: جوانان و مخصوصاً دانشجویان باید مراقب تحرکات دشمنان باشند و همه کسانی که امروز احساس می‌کنند دینی به انقلاب دارند باید به عرصه‌های فرهنگی ورود پیدا کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان به تدریس موفق درس آشنایی با دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و علمی اشاره کرد و افزود: جوانان و دانشجویان باید از جزئیات توانمندی‌ها در دفاع مقدس اطلاع کافی پیدا کنند و تدریس این کتاب نقش ویژه‌ای در این زمینه ایفا کرده است.

وی سفرهای راهیان نور برای دانشجویان را نیز بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: بدون شک برگزاری اردوهای راهیان نور یک الگو برای دانشجویان خواهد بود.

پرزاد اظهار داشت: ترویج کتابخوانی خصوصاً کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس برای قشر دانشجو بسیار خوب و موثر خواهد بود.

وی در پایان سخنانش گفت: مطلع شدن جوانان ایران اسلامی از گذشته کشور خود قابل اهمیت و مهم است و نباید در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار کنیم.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول