اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس:

پاسداری از آرمان‌های انقلاب مهم‌ترین وظیفه دانشجویان است

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس گفت: جنبش دانشجویی به عنوان موتور متحرک انقلاب مطرح است و پاسداری از آرمان‌های این حرکت بزرگ تاریخی جزو مهم‌ترین وظایف دانشجویان است.

پاسداری از آرمان‌های انقلاب مهم‌ترین وظیفه دانشجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا علی صالح‌آبادی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در شهرضا اظهار کرد: هویت ایرانی مبتنی بر سه اصل دین، زبان و قلمرو جغرافیایی است و این اصول مهم ایران را از دیگر نقاط جهان متمایز کرده است.

وی ادامه داد: شعارها و اهداف دهه نخست پیروزی انقلاب اسلامی باید برای همیشه ایام سرلوحه امور کشور باشد و از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی برای تحقق این اصول مهم استفاده لازم را داشته باشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واقعه 16 آذر در حقیقت نماد اعتراض دانشجویان به وضعیت آن دوران مملکت بود، افزود: سه مؤلفه کودتا بر علیه دولت قانونی مصدق، اعتراض دانشجویان به حضور نیکسون در ایران و سرکوب و خفقان رژیم پهلوی به عنوان مهم‌ترین دلایل ظهور واقعه بزرگ 16 آذر مطرح است.

وی با اشاره به اینکه شعارهای مشروطه‌خواهان مبتنی بر دو اصل آزادی و نوسازی بود، بیان کرد: با به توپ بسته شدن مجلس توسط محمدعلی شاه در حقیقت اصل آزادی نابود شد و رژیم پهلوی نیز با وجود برخی موفقیت‌ها در زمینه نوسازی کشور در عرصه آزادی و به خصوص برگزاری انتخابات آزاد ضعیف عمل کرد و در نتیجه اعتراض‌های گسترده‌ای علیه وضعیت آن دوران کشور شکل گرفت.

صالح‌آبادی با اشاره به اینکه بحث اصلاح قانون انتخابات در دوران دولت اصلاحات با مقاومت و مشکل‌آفرینی برخی جریان‌های تندرو مواجه شد، افزود: به طور مثال در مجلس دوم عده‌ای از اصلاح‌طلبان افراطی طرح ممنوعیت ورود بازرگان به مجلس را تصویب کردند و یا در مجلس چهارم شورای اسلامی بحث نظارت استصوابی از سوی شورای نگهبان مطرح شد و در نهایت برخی نمایندگان با میدان‌داری طرح اجرای این اصل را تصویب کردند و در نتیجه هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس‌جمهور وقت هیچ‌گونه مقاومتی در برابر این موضوع نکرد.

مدیر مسئول هفته‌نامه ستاره صبح با تشریح اهمیت برنامه‌ریزی طیف‌های مختلف سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس دهم گفت: عدم اتکا به احزاب جزو مهم‌ترین معایب نظام انتخاباتی ایران است و انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد حل این معضل بزرگ در سطح کشور باشیم.

وی اضافه کرد: از آنجایی که تشکیل یک مجلس قوی در کنار یک دولت کارآمد زمینه توسعه پایدار کشور را مهیا می‌کند، امیدواریم شاهد تشکیل یک مجلس مقتدر در دوره آینده باشیم.

انتهای پیام/63011/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول