اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دود بی‌توجهی مسئولان در چشم ورزشکاران دهگلانی

با وجود اینکه ورزش دهگلان از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، حمایت‌های لازم به صورت خیلی کم‌‌رنگ صورت می‌گیرد و این مهم مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

دود بی‌توجهی مسئولان در چشم ورزشکاران دهگلانی

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند.

در حال حاضر در کشور ما این ظرفیت وجود دارد که بعد از صنعت نفت، صنعت ورزش یکی از بزرگترین و سودآورترین صنایع محسوب ‌شود.

امروزه یکى از مشکلات جامعه بشرى، مسئله بیکارى و عوارض ناشى از آن به خصوص برای جوانان و نوجوانان است که امری خطرناک و نگران‌کننده است که ورزش به سهم خود می‌تواند اوقات بیکارى را پر کرده و مانع بروز مشکلاتی در این راستا شود.

ورزش کمک شایانى به ایجاد و تقویت سلامتى جسمانى و روانى می‌کند.

ورزشکاران دهگلانی هر ساله مدال‌های رنگارنگی را در کارنامه خود به خصوص در رشته‌های کاراته و کشتی ثبت می‌کنند و از آنجایی که این شهرستان از ظرفیت‌های لازم برای نمود ورزش آن در سطح ملی و بین‌المللی دارد لذا با حمایت اندک مسئولان هم توفیقات فراوانی حاصل می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نمایندگان کشور کارهای اجرایی را در قالب وعده به مردم نمی‌دانند بلکه مجریان باید برنامه‌های دولت را عملی سازند.

قادرمرزی با بیان اینکه کار نماینده قانون‌گذاری، تسهیل‌گری و نظارت بر اجراست، گفت: ورزش استان کردستان در حال حاضر وضعیت نابسامانی دارد و امکانات، خدمات و تجهیزات موجود آن در حد لیاقت و قابلیت نوجوانان کردستانی نیست.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دهگلان شایستگی و پتانسیل ورزشی قوی دارد، تصریح کرد: متاسفانه حداقل امکانات ورزشی هم در دهگلان وجود ندارد اما خوشبختانه با وجود این هم جوانان دهگلانی توانسته‌اند مدال‌های رنگارنگی کسب کنند.

وی ضمن اشاره به توانمندی‌های رشته کشتی دهگلان، اما در عین حال نیز گفت: متاسفانه سالن کشتی دهگلان حتی یک تشک استاندارد هم ندارد.

قادرمرزی تصریح کرد: دولت و اداره ورزش و جوانان کردستان باید بیشتر به فکر رفع مشکلات ورزش دهگلان باشد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان دهگلان تنها یک کارمند دارد، گفت: رئیس اداره علاوه بر کار خود، کار معاونت و نیروی خدماتی و همه کارهای اداره را انجام می‌دهد.

وی افزود: رئیس ورزش و جوانان دهگلان نمی‌تواند به تمام کارهای این اداره برسد و در این راستا اداره ورزش و جوانان کردستان باید نیروی انسانی و کادر اداری این اداره را تامین کند.

قادرمرزی خاطرنشان کرد: در زمستان سال 91 مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان قول دادند مشکلات سالن کشتی دهگلان را رفع کنند اما تاکنون هیچ اقدام خاصی صورت نگرفته است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ورزشکاران دهگلان به دلیل نداشتن مکان‌های مناسب ورزشی به اجبار در زیرزمین برخی ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند و این در شأن ورزشکارانی که در سطح ملی و بین‌المللی نام و نشانی دارند، نیست.

قادرمرزی با بیان اینکه ورزش دهگلان در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارد، گفت: از وزیر ورزش دعوت کرده‌ایم، قرار است بعد از سیستان و بلوچستان به کردستان بیایند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان دهگلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دهگلان از نظر توانمندی بدنی در کردستان، جزو برترین‌هاست اما مدیران استانی با دیدی ضعیف به این شهرستان نگاه می‌کنند.

وی افزود: اولین قدم در بحث پیشرفت ورزش، مدیران دولت هستند که با وجود تخصص و سابقه مدیریتی خاصی، متاسفانه دید مثبتی به کار در استان و حمایت از ورزش دهگلان ندارند، و این به صلاح ورزشکاران و ورزش استان نیست.

ابوالفضل صادقی با بیان اینکه سابقه ورزش کردستان نشان می‌دهد بزرگترین آسیب را مدیران به این حوزه وارد کرده‌اند، گفت: کردستان در 10 سال اخیر 11 مدیرکل عوض کرده که بزرگترین لطمه را به ورزش استان زده است.

وی گفت: ساخت اماکن ورزشی دهگلان بصورت نیمه‌کاره رها شده که سالن چند منظوره و استخر نیمه‌تمام آن از جمله این موارد است.

به گفته وی، مسئولان استانی به پروژه‌های عمرانی دهگلان توجه زیادی نکرده و به عنوان شهرستانی درجه 3 به این شهرستان نگاه می‌کننند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان دهگلان با بیان اینکه فرماندار دهگلان پیگیر ورزش این شهرستان است، افزود: اتمام اماکن ورزشی دهگلان ملزم به تامین اعتبار است.

وی در خصوص لزوم آموزش مربیان ورزشی شهرستان نیز افزود: اگر مربیان و داوران آموزش‌های لازم را ببینند قطعا موفقیت‌های بیشتری نصیب این شهرستان خواهد شد.

صادقی افزود: هنر مدیر جذب اعتبارهای لازم است و در این راستا تسهیلاتی برای جذب اسپانسرهای ورزشی باید اختصاص داده شود.

وی در خصوص توجه نماینده مردم دهگلان در مجلس شورای اسلامی به ورزش دهگلان گفت: آقای قادرمرزی مستقیما دخالت کرده و خیلی پیگیر ورزش این شهرستان هستند.

به گفته صادقی، اعضای شورای شهرستان‌ها نیز با پیگیری‌های خود می‌توانند گام موثری در پیشرفت ورزش داشته باشند.

به گفته سرپرست اداره ورزش و جوانان دهگلان، این شهرستان تنها یک سالن ورزشی برای 25 هیئت دارد.

وی در خصوص پرمدال‌ترین رشته های ورزشی دهگلان نیز گفت: کاراته و کشتی از پرمدال‌آور‌ترین رشته‌های ورزشی این شهرستان است.   

وی با بیان اینکه ورزش دهگلان حرف‌‌های زیادی برای گفتن دارد، گفت: سالن کشتی این شهرستان مشکل گاز داشت که سعی کردیم تا با هزینه خودمان این مشکل را نیز حل کنیم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان دهگلان در خصوص کم‌رنگ شدن حضور کاراته این شهرستان در مسابقات، گفت: این موضوع به دلیل نداشتن سالن تمرین است.

به گفته وی، دهگلان برای بانوان هم مربی کاراته ندارد و در این راستا مکرر پیگیری کرده، امیدواریم این مشکل نیز رفع گردد.

وی در ادامه افزود: سالن سقف کوتاه که در استادیوم علیزاده افتتاح شد از امتیازات آب، برق و گاز ندارد و با سوخت گازوئیل گرم می‌شود.

صادقی با بیان اینکه سنبل ورزش هر شهری زمین چمن فوتبال آن شهر است، تصریح کرد: زمین چمن دهگلان 200 میلیون تومان هزینه دارد و به دلیل نبود اعتبار برای بهسازی این ورزشگاه، در این شهرستان فوتبال نداریم.

وی با بیان اینکه تلاش ما احیا کردن رشته‌های ورزشی بومی شهرستان است، گفت: کمیته استعدادیابی تشکیل داده‌ایم تا از طریق آموزش در مدارس استعدادیابی کرده و رشته‌های کشتی، کاراته، تنیس روی میز و فوتسال را احیا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و استعدادیابی ورزش در روستاهای دهگلان نیز گفت: در این راستا زمین فوتبال در بلبان آباد و قروچای مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا ورزش روستایی در این شهرستان رونق بگیرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان دهگلان تصریح کرد: سعی داریم که والیبال را در دهگلان احیا کنیم و این تیم را در لیگ استانی شرکت دهیم.

وی در خصوص تعامل اداره ورزش استان با دهگلان، تصریح کرد: با اداره ورزش کردستان تعامل معنوی داشته‌ایم و در این زمینه کمک‌ها بصورت ضعیف صورت گرفته است.

به گفته صادقی، ورزش دهگلان ظرفیت قوی دارد که اگر مشکل سرانه ورزش و فضای ورزشی که بزرگترین مشکل این شهرستان است، حل شود بقیه مشکلات در جایگاهی پایین‌تر قرار می‌گیرد.

بسترها و استعدادهای خوبی برای توسعه ورزش در دهگلان فراهم است که با حمایت مسئولان، زمینه شکوفایی هرچه بیشتر آنها فراهم می‌شود و در این راستا باید همت خود را بکار گرفته و اهداف خود را پیش ببرند.

گزارش از: ویان توکلی

انتهای پیام/79004/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول